fallback

Може ли медийната акция на Зукърбърг да намали натиска върху Facebook?

Шефът на най-голямата социална мрежа се извини за "голяма злоупотреба с доверие", призна за допуснати грешки и представи мерки за защита на потребителите

21:24 | 22.03.18 г.

След скандала за защитата на личните данни, включващ свързана с Тръмп фирма за събиране на информация, главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг започна серия от редки медийни изяви, опитвайки се да намали донякъде обществения и политически натиск над социалната мрежа, пише в свой анализ Асошиейтед прес, цитиран от БТА.

Но далеч не е ясно дали е спечелил на своя страна властите в САЩ и Европа, а още по-малко широката общественост, чиито ъпдейти на статуса осигуряват на Facebook безкрайния поток от информация, която социалната мрежа използва, за да продава насочени към конкретни потребители реклами.

Вчера обикновено склонният към самоизолация Зукърбърг даде интервю за Си Ен Ен и друго за "Wired", след съобщенията, че Cambridge Analytica е откраднала данните на над 50 милиона потребители на Фейсбук в опит да повлияе на избори. През 2016 г. предизборният екип на Доналд Тръмп плати на фирмата над 6 милиона долара, макар че по-късно се разграничи от нея.

Зукърбърг се извини за "голяма злоупотреба с доверие", призна за допуснати грешки и представи мерки за защита на потребителите след кражбата на информация от Cambridge Analytica. 

"Наистина съжалявам за това, което се случи", заяви Зукърбърг пред Си Ен Ен. Facebook носи отговорност да защитава информацията на потребителите си, добави той и отбеляза, че ако фирмата се провали, "не заслужаваме възможността да служим на хората".

Неговото признание за вина беше направено по кабелната телевизия няколко часа, след като призна грешките на компанията си в пост във Facebook, без обаче да заяви, че съжалява.

Зукърбърг и служител номер 2 на Facebook, Шерил Сандбърг, пазеха мълчание от петък насам, когато медиите разкриха, че Cambridge Analytica може да е използвала неправомерно получени лични данни на около 50 милиона Facebook потребители, за да се опита да повлияе на избори. Сред клиентите на Cambridge Analytica бе и предизборният екип на Доналд Тръмп.

След публикуването на разкритията акциите на Facebook спаднаха с около 8 на сто и компанията загуби около 46 милиарда долара от пазарната си стойност.

Няколко експерти заявиха, че Зукърбърг е направил важна стъпка с интервюто си за Си Ен Ен, но малцина бяха убедени, че проблемът с Cambridge Analytica е останал зад него. Извинението на Зукърбърг изглеждаше формално и претупано според Хелио Фред Гарсия, преподавател по управление на кризи в Нюйоркския и в Колумбийския университет.

"Той не призна вредите или потенциалните вреди за засегнатите потребители", заяви Гарсия. "Съмнявам се дали повечето хора са разбрали, че се извинява".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още