В продължение на дни служителите на Facebook искаха отговори за начина, по който компанията изведнъж се превърна в плужек заради разкриването на злоупотреба с лични данни на 50 млн. потребители. Първоначално пред тях се появи юристконсултът на компанията, а после напред пристъпи и самият изпълнителен директор Марк Зукърбърг, който в постинг в социалната мрежа призна, че са допуснати грешки, ангажирайки се с корекция.
Мениджърът очерта някои конкретни стъпки, които социалната мрежа ще предприеме, за да защити потребителските данни, в първия си публичен отговор на кризата, свързана с достъпа на Cambridge Analytica до информация от платформата.
Зукърбърг каза, че компанията ще направи три неща:
1. Ще разследва всички големи приложения, на които е било разрешено да получават данни не само на собствените си потребители, но и на приятелите на тези потребители, преди Facebook да промени политиката си през 2014 г. Компанията ще извести засегнатите потребители, ако открие проблеми.
2. Ще премахне достъпа на разработчиците до данни, в случай че някой не е използвал дадено приложение в рамките на последните 3 месеца, и ще намали вида информация, която получава приложението при вход на потребителите.
3. Ще работи над това да е сигурна, че хората разбират кой има достъп до данните им, показвайки на всеки един потребител инструмент в горната част на информационната емисия през следващия месец и улеснявайки отнемането на разрешенията.
Зукърбърг очерта и времевата рамка на събитията, които доведоха до настоящата ситуация, обяснявайки какво Facebook знае и кога е бил предоставен достъп на Cambridge Analytica до данните на 50 милиона потребители. Съоснователят на социалната мрежа също така заяви, че Facebook все още не е потвърдила независимо материалите на медиите от уикенда, с които всъщност започна кризата. Какво още каза мениджърът вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!