Социалната мрежа за кратки съобщения Twitter Inc. изпрати първото си тримесечие, в което е на печалба, откакто стана публично търгувана компания.
Twitter публикува загуби във всяко едно тримесечие, откакто стана публично дружество през ноември 2013 г. Тя си бе поставила за цел постигането на рентабилност през 2017 г.
Компанията обяви, че приходите ѝ през тримесечието са нараснали с 2% спрямо предходната година до 731,6 млн. долара. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха приходи от 687 млн. долара, пише Wall Street Journal.
Twitter обяви печалба от 91,1 млн. долара спрямо загуба от 167,1 млн. долара преди година.
Социалната мрежа съобщи още, че броят на хората, които използват продукта ѝ месечно, е нараснал с 4% спрямо предходната година до 330 милиона, но остава непроменен спрямо този от предходното тримесечие. Twitter съобщи, че ежедневно активните потребители са се увеличили с 12% отпреди година, въпреки че компанията не разкрива точния брой.
Акциите поскъпнаха с 14% в предборсовата търговия като реакция на отчета. За изминалите 12 месеца книжата се обезцениха с 47 на сто – значително по-слабо представяне от от индекса S&P, който пък нарасна със 17 на сто.
Twitter се изправи пред няколко предизвикателства, докато се стреми да постигне последователен растеж. През миналата година компанията заяви, че е преувеличила броя на потребителите си през последните три години. Тя ревизира данните си за три тримесечия, като през второто тримесечие намали с 2 млн. броя на потребителите.
Междувременно усилията на Twitter за ограничаване на езика на омразата и злоупотребите в платформата ѝ не бяха достатъчни, за да отклонят критиките на депутати към начина, по който компанията се справя с разкритията за предполагаемите руски усилия за разпространяване на пропаганда в социалната мрежа.
Последният удар дойде, когато главният оперативен директор Антъни Ното заяви, че напуска компанията, за да стане изпълнителен директор на онлайн кредитора Social Finance Inc.
Ното, който бе привлечен в компанията като финансов директор през 2014 г., печелеше все по-голяма популярност през годините. Той беше смятан за важен двигател за стремежа на компаниите към печалба, особено за фокуса ѝ върху видеото на живо като стълб в рекламната стратегия.
Фокусът на Twitter върху видеото, както и новият алгоритъм за софтуер, който показва на потребителите първо най-подходящите публикации, накара хората да прекарват повече време в платформата, каза пред Bloomberg анализаторът от BTIG Ричард Грийнфийлд.
Мисля, че са изминаха дълъг път", каза Грийнфийлд. „Продуктът се подобри драстично. Те се справят по-добре с показването на правилните туитове на точните хора в точното време".
Препоръките за Twitter бяха актуализирани нагоре от най-малко шестима анализатори от края на октомври, подхранвайки ръста на акциите с над 47% през последната година. Акциите скочиха с 9,5% в един ден през миналия месец, след като бяха подновени спекулациите, че компанията може да бъде цел на придобиване.
Глобалните рекламни приходи на Twitter през четвъртото тримесечие са се увеличили от 503 на 644 млн. долара. Рекламата генерира повече от 85% от приходите на компанията. При това пазарът в САЩ играе огромна роля, защото там живеят едва 68 млн. потребители на мрежата, но те са донесли 342 млн. долара приходи – над половината.
През четвъртото тримесечие Twitter е излъчила на живо повече от 1140 събития в сравнение с над 830 през третото тримесечие.
За текущото тримесечие социалната мрежа прогнозира коригирана печалба преди лихви, данъци и амортизация в диапазона между 185 млн. до 205 млн. долара - в съответствие с очакваната от анализаторите стойност от 192 млн. долара.