Американският технологичен концерн Facebook обяви в понеделник, че ще открие три нови центъра в Европа, за да обучава хора на дигитални умения. Компанията се ангажира да обучи един милион души през следващите две години като част от опита си да покаже своя принос към ЕС.
Американската компания, която е изправена пред регулаторен натиск в Европа по въпроси, вариращи от неприкосновеността на личния живот до антитръстовото законодателство, заяви, че ще отвори три "центъра за умения за общността" в Испания, Полша и Италия, както и че ще инвестира 10 млн. евро във френския си Изследователски център за изкуствен интелект.
„Хората се притесняват, че изостават в дигиталната революция, затова искаме да се уверим, че инвестираме в цифровите умения, за да ги снабдим с уменията, от които се нуждаят, за да участват пълноценно в цифровата икономика", казва Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook, цитирана от Ройтерс.
Обществените центрове ще предлагат обучение по цифрови умения, медийна грамотност и онлайн безопасност за групи с ограничен достъп до технологии, включително възрастни хора, младежи и бежанци.
Facebook също се ангажира да обучи един милион души и собственици на бизнес до 2020 г.
„Искаме да се уверим, че хората виждат, че инвестираме на местно ниво, инвестираме в технологии, инвестираме в хора", казва Сандберг.
Ходът на Facebook се случва на фона на обсъжданията в ЕС на предложения за повишаване на данъчната тежест за мултинационалните компании след натиск от страна на големи държави, които обвиняват фирми като Amazon, Google, Apple и Facebook, че свиват данъците си i пренасочват печалбите си от ЕС към държави с ниски данъчни такси, като Люксембург и Ирландия.
По-малките държави от ЕС, като Люксембург или Малта, твърдят, че подобен ход на ЕС в областта на корпоративната данъчна реформа ще навреди на икономиките и ще благоприятства конкурентите.
Държавите от Европейския съюз може да са загубили приходи от Google и Facebook в размер на 5,4 млрд. евро между 2013 и 2015 г., сочи доклад на Европейската комисия от миналата година.
Мениджъри на социалната мрежа кръстосват Европа тази седмица, за да демонстрират отговора на гиганта в социалните мрежи на тези обвинения и да предотвратят приемането на по-строги закони за социалните мрежи, като този, който влезе наскоро в сила в Германия. Федералната република ще глобява социалните мрежи с до 50 млн. евро, ако не успеят да премахнат публикации, съдържащи думи на омраза, в рамките на 24 часа или на седем дни при „сложни случаи“. Законовите промени влязоха в сила през октомври 2017 г., но влизат в действие от началото на 2018 г.