fallback

Facebook се променя... за доброто на потребителите

Социалната мрежа ще остави на заден план корпоративните публикации, за да насърчава комуникацията между потребителите

09:47 | 12.01.18 г. 1

Facebook обяви, че прави големи промени в основната си услуга - социалната мрежа. Тя насочва нюзфийда към публикациите от приятелите и семейството, вместо към тези на компании и медии - промяна, която означава, че вероятно хората ще прекарват по-малко време в платформата, пише Bloomberg.

В публикация от този четвъртък главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заявява, че обратната връзка от общността показва, че публичното съдържание „изтласква на заден план личните моменти, които ни карат да се свързваме повече един с друг“.

Целта на продуктовите екипи ще бъде да помогнат на над 2-та млрд. активни месечни потребители на социалната мрежа да откриват повече съдържание, което да води до повече смислени социални интеракции, посочва той.

„Чрез тези промени очаквам времето, което хората прекарват във Facebook, както и част от данните за ангажираността, да поемат надолу“, написа Зукърбърг. „Също така обаче очаквам времето, което прекарвате във Facebook, да бъде по-ценно. И ако направим правилното нещо, вярвам, че това ще бъде добро за нашата общност и за нашия бизнес в дългосрочен план“, казва още той.

Миналата седмица Зукърбърг обяви, че новогодишното му предизвикателство към самия него е да „поправи“ социалната мрежа, на която е съосновател. Всичко това се случва на фона на множеството критики за силното политическо поляризиране на платформата, за разпространението на фалшиви новини и опасенията, свързани с опазването на личните данни.

През миналата година властите обвиниха Facebook, Google и Twitter, че не са успели да предпазят потребителите от руските манипулации в техните платформи по време на изборите за президент на САЩ през 2016 г.

"Това е признание на проблемите, с които се сблъскаха от гледна точка на проблемното съдържание“, твърди Браян Визер, анализатор в Pivotal Research Group. “Хората са ядосани заради разкритията за Русия и фалшивите новини и взеха нещата в свои ръце, като започнаха да се ангажират по-малко“, допълва той.

Компанията продължава да увеличава приходите си всяко ново тримесечие, като продава все повече реклами в своите списъци с новини, сключва партньорства с медии за разпространението на техните истории и включва повече видеа, което води до по-високи рекламни нива. Последните промени на Facebook не влияят на рекламите, а само бизнес и медийно ориентираното съдържание, публикувано от групи и други хора, твърди източник, запознат с въпроса.

По данни на Nielsen към септември 2017 г. основното потребление във Facebook не е успяло да отбележи растеж на годишна база за второ поредно тримесечие.

"Facebook вече е сблъсква със спадове в потреблението и компанията отговаря на тези промени днес“, коментира Визер. „Браво на Facebook – те правят правилното нещо в дългосрочен план. Това обаче може да не е най-доброто за бизнеса в краткосрочен план", посочва той.

Обещаните промени не са напълно нови. Facebook прави това пренасочване от повече от година. Последните промени предполагат, че алгоритъмът ще дава приоритет на публикации, които да предизвикват повече дискусии, реакции и споделяния.

Стратегиите на голяма част от марките и медиите е да публикуват статии и видеа на страниците си във Facebook, за да ангажират потребителите – неща, които не са смятани за „смислени интеракции“ между хората. Поставянето на тези публикации на заден план означава, че Facebook може да е изправена пред риск от спад на приходите. 

Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:08 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още