fallback

Facebook спира да маркира фалшивите новини с етикет

Вместо това социалната мрежа ще показва свързани статии, за да се опита да даде повече контекст около потенциално фалшивата история

07:54 | 21.12.17 г.
Автор - снимка
Създател

Американската технологична компания Facebook Inc. ще спре да маркира със специалния етикет „"оспорени" (disputed на английски) онези новини, за които трети страни твърдят, че съдържат съмнителна информация. Системата беше стартирана по-рано през годината, за да помогне на социалната мрежа да се бори с фалшивите новини. Вместо това социалната мрежа ще показва свързани статии, за да се опита да даде повече контекст около потенциално фалшивата история.

Facebook променя реакцията си спрямо фалшивите новини, защото редица изследвания показват, че маркирането на една новина като фалшива може да „причини дълбоко вкоренени вярвания", казва се в изявление на компанията. 

Facebook, която има повече от 2 млрд. месечно активни потребители, беше критикувана заедно с Twitter Inc. и YouTube на Google заради разкриване на дезинформация в платформите, включително и заради усилията на руски оперативни лица да повлияят на миналогодишните президентски избори в САЩ. Една от реакциите на компанията бе да промени своя алгоритъм за новинарските емисии, за да накаже сайтове, които използват превъзбуден език, свързван с фалшиви новини, и да се опита да награди по-висококачественото съдържание.

Процесът наистина не е особено бърз. Понякога проверката може да се забави и с дни. За да стане по-бързо, Facebook трябваше сама да прави преценки, а тя не иска да прави това, за да не бъде обвинена в пречки пред свободното слово. Затова компанията предпочита доверени сайтове и организации да извършват проверката, а социалната мрежа само да привлича вниманието към съответната тема.

При получаване на сигнали Facebook се опитва да проверява информациите, включително и като помоли за помощ организациите, с които си партнира. Ако поне две проверки покажат, че има разминавания между написаното в дадената новина и фактите, Facebook ще добавя допълнително съдържание. 

Facebook работи с трети страни – компании, които проверяват истинността на фактите,  като PolitiFact и Snopes, за да провери и индивидуално да маркира дадени истории като оспорвани - процес, който е бавен и минава само по повърхността на фалшивото съдържание в мрежата, твърдят запознати с програмата източници пред Bloomberg. 

Аарон Шарокман, изпълнителен директор на PolitiFact, твърди, че партньорството с организацията ще продължи. „Facebook само променя начина, по който нашата работа се показва пред крайния потребител", пояснява той.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:32 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още