fallback

Facebook отвърна на затегнатите германски регулации с маркетингова кампания

Близо 41% от германците имат профил във Facebook, което е значително по-малко от 66% в САЩ, 64% във Великобриатния и 56% във Франция

08:56 | 20.12.17 г.
Автор - снимка
Създател

Facebook стартира голяма маркетингова кампания в Германия, след като страната започва да прилага строги правила, предназначени да ограничат онлайн речта на омразата, предава Ройтерс.

Американската корпорация исторически досега не правеше достатъчно реклама, но сега в цяла Германия е аранжирала огромни билбордове с изображения на обикновени хора, изразяващи загрижеността си за сайта, както и обяснения как да го използваме по-добре.

„Германия не е толкова наситен пазар, колкото бихме искали да бъде. Голяма част от причините за това са свързани с културни норми", каза директорът по маркетинга Гари Бригс на технологична среща, организирана от банката Wells Fargo по-рано през този месец.

Кампанията на Facebook се случва на фона на подготовката на Германия за нов закон, който може да докара глоби в размер на до 50 милиона евро на социални медии, които не успяват бързо да премахнат омразните послания.

Иначе германците прегърнаха идеята за електронна търговия - страната е вторият по големина пазар на Amazon след Съединените щати - но са много по-резервирани относно социалните медии, отколкото много други националности.

Обществената загриженост за повишаването на речта на омразата след пристигането на повече от един милион търсещи убежище в Германия през последните години добави още една нотка към това безпокойство, породено от историята от 20-и век на страната.

Германците внимателно пазят неприкосновеността на личния живот и личните данни, отчасти поради спомените за сериозна надзор от страна на тайните служби на Щази от Източна Германия до срива на комунизма през 1989 г. и преди това от епохата на ГЕСТАПО на нацистите. Ето защо не е чудно, че Facebook поставя специален акцент върху неприкосновеността на личния живот в най-новата си кампания в Германия. 

Един плакат изобразява жена с коментара ѝ: „Веднъж публикувах нещо, което никога, никога не бих споделила с никого“. Отдолу е изображението на кофа за боклук и син бутон в стила на Facebook с надпис „Изтрий го и ще изчезне".

Защитниците на правата задават въпроса дали потребителите могат да изтрият личната информация от своите социални медийни профили толкова лесно, колкото кампанията на Facebook предполага.

Въпросите за поверителността също привлякоха вниманието на антикартелните органи в Германия. В предварителен доклад службата установи във вторник, че Facebook има господстващо положение и постави под съмнение събирането на данни от трета страна за своите потребители. Според предварителен доклад на службата след близо 20-месечно разследване Facebook неправомерно е събирал информация за онлайн активността на своите потребители.

Германските власти не разрешиха на Facebook да взима данни за активността на свои потребители от други сайтове, съдържащи бутон „like”, независимо дали те са влезнали в профила си или не. Това е забранено дори от платформите, собственост на социалната мрежа като WhatsApp и Instagram. 

Ръководителят на отдела на Facebook за защита на данните Ивон Кунън оспори доклада и го нарече неточен. Тя заяви, че концернът планира да въведе повече контрол, както и повече образователни материали за това как Facebook защитава данните и сигурността през следващите месеци.

Рекламната кампания "Make Facebook Your Facebook" стартира през 2016 г. и бе възобновена през юли. Тя достигна нов интензитет през последните седмици, като рекламите също се пускат в най-добрите вестници и списания, по телевизията и в самия Facebook.

Близо 41% от германците имат профил във Facebook, което е значително по-малко от 66% в САЩ, 64% във Великобриатния и 56% във Франция, показва проучване на социалните медийни агенции Hootsuite и We Are Social.

"Германците са по принцип по-резервивани и неприкосновеността на личния живот има по-голяма стойност за тях", казва Ролф Шварман, професор по медийно право в Университета за приложни науки в Кьолн.

Говорител на Facebook заяви, че няма връзка между новия закон и маркетинговата кампания, като добави, че речта на омразата е само една от няколкото области на безпокойство, с които се опитва да се справи социалната мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:17 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още