Когато Facebook придоби Instagram през пролетта на 2012 г., приложението за споделяне на снимки имаше едва 50 млн. потребители и не изкарваше пари, припомня Statista. Фактът, че Марк Зукърбърг реши да се раздели с 1 млрд. долара за конкурента си, тогава бе посрещнат със скептицизъм от някои. Други смятаха, че това е умен ход, преди Instagram наистина да се изстреля нагоре. От сегашна гледна точка втората група определено са били прави.
Приложението за споделяне на снимки достигна 800 млн. потребители през септември 2017 г., рекламният му бизнес процъфтява, а Instagram Stories се превърна в първа линия на защита срещу Snapchat. Човек само може да се чуди колко ли би струвал Instagram днес, но имайки предвид, че (много по-малката) компания майка на Snapchat се оценява на 18 млрд. долара, цената за придобиване на Instagram вероятно вече гони 1 млрд. долара.
В същото време приложението наскоро отбеляза и още едно постижение в борбата си да се превърне в платформа, която свърза брандовете с потребителите. Както компанията обяви миналата седмица, вече има над 25 млн. бизнес профил в Instagram спрямо 15 млн. през юли.
Предвид факта, че Instagram представи този вид профили едва през юни 2016 г., тези цифри очевидно показват, че брандовете възприемат Instagram като нов начин да достигнат клиентите си. И това явно работи: към март 2017 г. 80% от потребителите на Instagram са следвали бизнес профил, а през ноември 200 млн. потребители са посещавали бизнес профил всеки ден.
Да привлечеш компаниите е важна стъпка за монетизиране на платформи като Instagram, тъй като това увеличава приемането им от професионалисти и ги прави по-привлекателни за рекламодателите. Към септември 2017 г. Instagram има 2 млн. активни рекламодатели на месец – а това е десетократно увеличение от март 2016 г.