fallback

Великобритания е първата страна след САЩ, в която ще има разплащания в Messenger

Изборът на страната не е случаен

14:39 | 09.11.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания Facebook избра Великобритания за първата държава след САЩ, в която да пуснe своята нова услуга - разплащания в чат приложението Messenger. Чрез нея местните потребители ще могат да си изпращат пари чрез най-обикновено съобщение.

Услугата стартира в САЩ преди две години, а от социалната мрежа твърдят, че тя е широко използвана за дребни неща като подялба на сметка в заведения, разпращане на подаръци и други. Според статистическия отдел на компанията повечето потребители изпращат по-малко от 50 долара, което е около 38 паунда.

Според Facebook изборът за държава, в която да разгърнат услугата, не е случаен, тъй като във Великобритания има много "мобилно компетентни потребители". За да се осъществи пускането на тази услуга от Facebook, от компанията си сътрудничат с всички големи банки и фирми за кредитни карти. За да могат получателят и подателят да обменят финансови средства, ще трябва и двамата да са регистрирали свои банкови акаунти, които са подходящи за целта.

Независимите статистически компании обаче не са толкова сигурни в успеха на услугата. Те припомнят, че преди три години няколко големи британски банки се опитаха да реализират подобна услуга - Paym, която обаче не оказа влияние върху съществуващите начини на разплащане. Като се има предвид, че характерът на разплащанията през Messenger е до голяма степен същият, възниква въпросът защо да очакваме по-различен резултат?

От Facebook твърдят, че разплащанията през Messenger ще бъда успешни, защото "хората търсят простота и емоция". Едно е сигурно - Messenger определено е доста по-лесно и достъпно приложение, с което са запознати доста хора, в сравнение със специализираното приложение на Paym, което изисква отделен акаунт.

Според Дейвъд Маркъс, един от ръководителите на Messenger, от потребителските съобщения е очевидно, че хората се нуждаят от това.

"Все повече и повече хора провеждат разговори през Messenger, отваряйки дума за плащане едни на други", добавя той. "Като резултат от това е напълно естествено това да е мястото за вас, където да имате най-безпроблемния и сигурен начин за разплащане едни с други".

Facebook също така представи проект, наречен M suggestions - виртуален асистент, който разпознава кога говорите за разплащане и ще ви насочи към съответната услуга, предлагайки бързо и лесно решение. Остава да се види как потребителите ще реагират на това леко насочване към нови навици.

Но с милиони потребители на Messenger, които няма да имат нужда да изтеглят отделно приложение, за да използват услугата, Facebook ще се превърне в главен играч в сферата с разплащанията, поне що се касае до Великобритания. Това поражда въпроса как банките в Обединеното кралство са допуснали това да се случи.

От своя страна, говорител на Paym подчертава, че услугата се е разраствала, като 4 млн. души са регистрирали своите мобилни номера, за да използват услугата. Но само с 400 млн. паунда разплащания за три години и половина, това е твърде далеч от преследваните мащаби.

В близка Швеция е обратното - приложението Swish връхлетя страната като буря. Peer-to-peer базирана услуга в едно единствено приложение, успя да накара всички пълнолетни граждани да "суишват" ("swishing") пари един на друг, било то като частни лица или като представители на малък бизнес.

Банковият сектор във Великобритания обаче зае позиция срещу Paym приложението, вярвайки, че потребителите най-вероятно ще продължат да се доверяват най-вече на онлайн услугите, които предлагат техните банки. Предстои да видим дали са прави, или тепърва ще научат труден урок от Swish и Facebook по отношение на простите приложения и системи, като необходима основа за разрастване на нова услуга.

Едно обаче е сигурно, потребителите трябва да бъдат внимателни, когато позволяват на Facebook да овладее още една част от живота им. Докато услугата Messenger e безплатна за използване, бизнес моделът и технологията зад нея, а и зад Facebook като цяло, се основава изцяло на "ангажиране" - задържане на потребителите максимално време на линия в платформата, за да могат да бъдат показани повече реклами. Така че въпросът дали е редно да допуснем Facebook освен в нашите животи, а и в нашите портфейли тепърва ще набира сила и ще става обект на по-задълбочени дискусии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:11 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още