Вместо своите главни изпълнителни директори Facebook, Google и Twitter изпратиха старши мениджъри на първото от общо трите изслушвания в комисията за разследване на руското влияние върху изборите в САЩ в Сената. Тази комисия възнамерява да идентифицира до каква степен Москва е разпространявала погрешни информации в социалните мрежи.
Изслушването вчера продължи два часа и половина и показа, че политиците стават все по-скептични относно силата и способността на уеб гигантите да ограничават вредното влияние в мрежите си.
За сенатора Тед Крус, републиканец, най-голямото опасение е, че Силициевата долина може да не предлага истински "неутрални" платформи - че тези сайтове на социалните медии въплъщават отклоненията на либералните им ръководители и инженери. Сенатор Джон Кенеди пък изрази опасения и въпроси за личните права на американците. Кенеди се замисли например за това дали технологичните компании могат да генерират и пазят сложни досиета за своите потребители.
„Продавам хапчета за отслабване", предлага той като хипотетична реклама във Facebook. „Можете ли да съставите списък на всички тийнейджъри, които мислят, че са с наднормено тегло?“, пита той.
Компаниите обаче подчертават, че не биха могли да направят това или никога няма да опитат. Но коментарът на републиканеца от Луизиана изглеждаха неизбежно вкоренява критика за експанзията на Силициевата долина - дебат, който заплашва силно сърцето на технологичната индустрия, коментира ReCode. Възхищавайки се на сектора за представянето му и олицетворявайки американската мечта за успеха в бизнеса, Кенеди все пак каза: „Вашата сила понякога ме плаши".
Сред трите технологични гиганти, които свидетелстваха във вторник, Facebook привлече най-голямо внимание и неудовлетвореност. Това е логично - в края на краищата цели 126 млн. американски потребители са получили преди изборите пуснати от руснаците реклами с дезинформация. Дори и да не изглежда, че приятелски настроените към индустрията щатски власти ще въведат по-строги регулации, днес изслушванията продължават.
Facebook Inc. заяви, че до края на 2018 г. ще удвои персонала си за безопасност и сигурност до 20 хил. души, включително служители на договори.
Компанията пое този ангажимент в свидетелски показания пред сенаторите от САЩ, които разпитват социалния медиен гигант - заедно с Twitter и Alphabet Inc., за намесата на Русия в президентските избори през 2016 г. и ролята на онлайн платформите. Колин Стреч, топ адвокатът на Facebook, обясни, че новите назначения ще помогнат да се проследи поведението на екстремисти в сайтовете.
„Трябва да разберем поведението им и да имаме капацитета както като компания, но и като индустрия, за да можем да ги проследим и изкореним", каза Стреч.