Най-големите американски интернет компании разкриха в понеделник нови подробности за намесата на базираната в Русия Internet Research Agency (IRA) в президентските избори в САЩ, предава Bloomberg.
Facebook Inc., Alphabet Inc. Google и Twitter Inc. публикуваха предварителна информация от разследванията за потенциалната манипулация на техните платформи по време на президентските избори в САЩ през 2016 г. Очаква се мениджъри на компаниите да свидетелстват във вторник и сряда по време на заседанията на Конгреса. Ето какви са новите факти от изявленията, публикувани преди тези изслушвания.
- 29 милиона души са били директно достигнати от акаунтите, подкрепени от близката до Кремъл Internet Research Agency.
- Тези постинги, след като са били харесани, споделени и коментирани, са достигнали до полетата с новини на около 126 милиона души в САЩ в даден момент през периода от две години.
- Facebook обяви, че според анализите агенцията е използвала реклами за популяризирането на около 120 страници, които е създала, които на свой ред са пуснали повече от 80 хил. броя постинги от януари 2015 г. до август 2017 г.
- Социалната мрежа обяви, че е премахнала 5,8 милиона фалшиви Facebook акаунта през октомври 2016 г., месец преди изборите.
- Компанията каза, че също така е изтрила приблизително 170 акаунта в Instagram, които са акумулирали около 120 хил. постинга.
В началото на септември социалната мрежа обяви, че на прага на американските избори за президент през есента на 2016 г. от Русия са били пускани хиляди реклами с политически послания. Много от тях са пускани от 470 неавтентични акаунта, които междувременно вече са закрити. Рекламите на стойност 100 хил. долара, пускани между юни 2015 г. и май 2017 г., не са подкрепяли един конкретен кандидат. Вместо това те са били на теми, които силно поляризират мненията в областите имиграция, расов произход и права на хомосексуалистите.
- Компанията откри 18 канала в YouTube, които вероятно са свързани с малка рекламна кампания в Google, фокусирана върху изборите, платени от Internet Research Agency.
- Тези канали са създали 1 108 видеоклипа, представляващи 43 часа съдържание, което "изглежда е било политическо", пише Google в блога си.
- Каналите не са насочени към конкретни части от населението на САЩ и са генерирали общо 309 хил. показвания в САЩ в периода между юни 2015 г. до ноември 2016 г.
- Google заяви, че спира каналите.
- По-рано Google заяви, че два акаунта, свързани с Internet Research Agency, са похарчили 4700 долара за реклама в изборния цикъл на 2016 година.
- Компанията съобщи, че е открила 2752 акаунта, които според нея са свързани с руската Internet Research Agency. Преди седмици Twitter заяви пред следователите в Конгреса, че е открила 201 такива акаунта.
- Повече от 47% от туитовете от 2752 акаунта са били автоматизирани, а 9% са директно свързани с изборите, каза Twitter.
- Туитове от свързаните с Русия автоматизирани акаунта съставляват 0,74% или 1,4 милиона - от всички свързани с изборите туитове в периода от 1 септември 2016 г. до 15 ноември 2016 г., съобщиха от компанията.