fallback

Twitter залага на прозрачност на политическата реклама

Социалната мрежа действа под натиска на регулаторите в САЩ

10:08 | 25.10.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Социалната мрежа за микросъобщения Twitter обяви, че ще маркира рекламите, свързани с избори и ще казва кой стои зад всяка от тях. Всичко това се случва след забележка от страна на регулаторите в САЩ за липсата на яснота относно разходите на партиите в социалните мрежи, предава Ройтерс.

Twitter предприема мерки месец, след като Facebook стартира подобна инициатива за политическите реклами. Сега микроблогинг платформата посочва, че ще стартира уебсайт, в който хората да виждат кой купува рекламите, към кого са насочени и общата сума, дадена за тях.

Социалните мрежи от Силициевата долина и политическите реклами, които се появяват на техните уебсайтове като цяло не са били обект на регулаторни искания, каквито има в САЩ за телевизията, радиото и сателитните услуги.

Призивите за промяна в това нараснаха напоследък, след като Twitter, Facebook и Google обявиха през последните седмици, че руски представители на властта са купували реклами и са използвали фалшиви имена в техните услуги, за да разпространяват съобщения, които да повлияят на американските президентски избори през 2016 г.

Русия отрича да е повлияла на вота.

През миналия месец Facebook заяви, че за първи път ще позволи на всички да виждат всички политически реклами в платформата ѝ, независимо към кого са насочени те.

Но опитите за саморегулация на Facebook и Twitter не задоволиха властите. 

Сега Twitter обяви, че новите промени ще влязат в сила първо в САЩ, а след това по целия свят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:20 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още