Facebook, една от най-големите рекламни компании в света, е давала в миналото възможност на своите рекламодатели да рекламират целенасочено сред антисемити.
Според материал на американския портал ProPublica при маркетирането и продажбата на нацистки сувенири или за популяризиране на десни събития е можело да бъде избрана потребителска група „антисемити“.
Facebook е премахнала тази рекламната категория, след като ProPublica е публикувала разследването си. Целевата група се е основавала на информация, която потребителите на Facebook са давали за себе си, за образователния им статут, възраст и светоглед.
ProPublica е успяла да ангажира т. Нар. Promoted Posts "Популяризирани постове" в профилите на потребители, които са регистрирали като свой работодател „нацистката партия". Порталът е платил само 30 долара за това. Целевите групи обаче са били доста малки, признава ProPublica.
Така например в категорията „Jew Hater“ медията е успяла да достигне до 2 274 абоната на Facebook, а чрез работодателите „German Schutzstaffel“ и „Nazi Party“ е достигнала до други 3 149 и 2 449 профила. Самите искания за реклама са били одобрени от системата на социалната мрежа в рамките на едва 15 минути.
Facebook поясни в блога си, че целева реклама, базирана на подадени от самите потребители термини (като работодател), ще бъде забранена, докато не се предотврати подобна злоупотреба. Правилата на Facebook стриктно забраняват хората да бъдат атакувани заради техните характеристики и качества. Това включва и принадлежността към религиозна група.
„Въпреки това постоянно се появява съдържание, което нарушава нашите стандарти. Знаем, че имаме много работа пред нас".
През миналата седмица Facebook бе принудена да признае, че в рамките на американската предизборна кампания през 2016 г. е имало злоупотреби с реклами, активирани от „неавтентични“ акаунти, свързани с Русия.