Facebook Inc. добавя нови стандарти, които ще премахнат рекламите във фалшиви новинарски видеоклипове и неприемливо съдържание - ходове, които стават съществена част в усилията на компанията да започне да предоставя реклами и във видеоклипове и статии, вместо отделно само в новинарския поток.
Каролин Еверсън, вицепрезидент по маркетинговите решения на компанията, заяви, че решението е в отговор на притесненията на рекламодателите да бъдат свързани със съдържание, което няма да се отразява добре на техните марки. 5-те милиона рекламодатели във Facebook са все по-чувствителни към продуктовите проекти за реклама, които се появяват до обидно съдържание след спор за подобно съдържание във видео платформата YouTube на Google по-рано през тази година. Facebook иска да избегне така наречения „проблем за безопасността на марките“.
Ходът, които ще бъде приложен чрез комбинация от човешки и автоматизиран преглед, засяга и притесненията на рекламодателите относно друг проблем във Facebook: фалшивите новини и фиктивните акаунти.
Компанията се опитва да се справи с разпространението на дезинформация в своята платформа, като съобщи през миналата седмица, че фалшиви акаунти, вероятно свързани с Русия, са изразходвали 100 000 долара за реклами преди изборите в САЩ. Усилията на Русия да повлияят на американските избиратели чрез Facebook и други социални медии е „гореща“ тема на разследването на специалния съветник Робърт Мюлер за изборите през 2016 г. и връзките между сътрудниците на президента Доналд Тръмп и Москва.
Новите насоки се отнасят за издателите, които искат да пускат реклами в съдържанието си. Те изискват „автентично утвърдено присъствие във Facebook" - доказателство, че "те са тези, за които сами се представят и имат профил или страница във Facebook от поне един месец", каза компанията.
За да активират рекламни прекъсвания във видеоклиповете си, е възможно Facebook да настоява тези издатели да имат основа от последователи, която социалната мрежа намира за "достатъчна". Компанията заяви също, че това изискване може да се приложи към други рекламни функции.
Издателите, които „споделят сензационни съдържания или публикуват подвеждаща информация и фалшиви новини, може да не бъдат допускани до рекламните формати или да загубят правото си да монетанизират", заяви Facebook.
Facebook вече има правила за съдържанието за медийните издатели, които са много по-строги от това, което е разрешено за общността. Например, съдържанието не може да показва твърде голяма употреба на алкохол или наркотици, прекомерно използване на езика на отчаянието, показване на истинска трагедия или поставяне на деца в компрометиращи ситуации дори за постигане на хумористичен ефект. Тези правила ще важат и за издателите на видеоклипове, които искат да вкарат реклами в тях.
Еверсън и главният оперативен директор Шерил Сандберг ще представят през тази седмица новите стандарти пред рекламодатели на конференция в Германия.
Компанията ще продава най-новите си възможности за рекламиране на нова секция за видео във Facebook, наречена Watch.
Facebook е платила и си сътрудничи с десетки видеопроизводители, за да започне да разпространява и собствено видео съдържание, но в крайна сметка иска усилията да се изплащат изцяло от реклама, при която тя ще споделя приходите си с издателите.