Благодарение на факта, че социалните медии като Facebook, Twitter, Instagram и Snapchat са недостъпни в Китай, съществува една цяла екосистема от социални мрежи и платформи за съобщения, които са изключително популярни във и около Китай, но почти непознати навсякъде другаде по света, коментира Statista.
Платформи като QQ, Qzone и WeChat имат стотици милиони потребители и, точно както Facebook, Instagram и WhatsApp, са собственост на една и съща компания. Компанията им майка Tencent стана най-голямата технологична компания в Китай по пазарна капитализация през миналата година и в момента постоянно се конкурира с гиганта в онлайн търговията Alibabа за тази титла.
Както показва графиката, Tencent лесно може да се сравнява и с най-голямата компания за социални мрежи в света. Макар че социалните мрежи и услугите за съобщения на Tencent тепърва трябва да достигнат границата от 1 млрд. потребители, финансовите резултати на компанията са много близки до тези на Facebook. Всъщност само до 2015 г. Tencent бе по-печеливша от Facebook и то в продължение на много години.
От инвестиционна гледна точка и двете компании се справят невероятно през последните 12 месеца. Акциите на Tencent са поскъпнали с над 60% от август 2016 г. насам, а на Facebook – с 35%.