Британските потребители скоро ще могат да пускат заявки за премахване на техни данни и да принуждават социалните мрежи като Facebook да трият неудобни публикации според нов закон за защита на личните данни, пише CNBC.
Законът, който ще включва Общото правило за защита на личните данни на Европейския съюз, има за цел да даде на потребителите по-голям контрол върху това какво се случва с информацията им, включително и чрез „правилото да бъдеш забравен“.
Плановете за обновяване на законите на страната за защита на личните данни бяха обявени в изявление в понеделник. Министър Мат Ханкок, който отговаря за дигиталните въпроси, твърди, че новият закон ще подкрепи британските компании и потребители еднакво.
"Нашите мерки са създадени, за да подкрепят фирмите в използването на данни и да дадат на потребителите увереността, че информацията им е защитена, а тези, които злоупотребяват, ще бъдат подведени под отговорност“, обясни Ханкок.
Министърът допълни, че законът ще подготви законите на страната в тази област за напускането на Европейския съюз.
"Новият законопроект за защита на личните данни ще ни даде един от най-силните, и все пак динамични закони в света, който пък ще даде на хората по-голям контрол върху данните им, ще изисква повече съгласие за използването им и ще подготви Великобритания за Brexit”, обясни той.
Правен експерт коментира пред CNBC миналия месец, че британските компании ще бъдат принудени да се съобразят с правилата за споделяне на данни на ЕС.
„Brexit няма да промени начина, по който се обработват данните на потребителите в Обединеното кралство – няма да има каквото и да било намаляване на правата или защитата“, коментира Стюарт Рум, правен експерт по защита на данните в PwC.
Фирмите, които не се съобразяват с новите правила, ще се сблъскат със солени глоби - до 17 млн. паунда (22,2 млн. долара), или 4% от глобалния оборот на компанията.
В момента максималните глоби са 500 хил. паунда (652 500 долара).