Акциите на Snap Inc. поевтиняха под цената на първичното публично предлагане за първи път на фона на опасенията за способността на компанията да расте толкова бързо, колкото първоначално се очакваше, и след последните спадове в стойностите на технологичните акции в глобален мащаб, предава Bloomberg.
Акциите затвориха сесията със спад от 1,1% до 16,99 долара в понеделник в Ню Йорк, под цената на IPO-то от 17 долара, определена на 1 март, като по-рано се понижиха до 16,95 долара. За да си възвърне стойността, компанията ще трябва да докаже, че рекламите ѝ са задължителен реквизит, а не просто експеримент, но и ще трябва да запази иновациите си, тъй като Facebook Inc. копира най-популярните ѝ функции, твърдят анализатори.
„Скоростта на растеж на приходите може да не е толкова бърза, колкото първоначално моделирахме", отбелязва Марк Мей, анализатор в Citigroup Inc., в бележка, с която понижава очакванията си за цената на акциите. „Очакваме растежът на потребителите да остане скромен в близко бъдеще".
Редица акции на големи технологични компании, като Facebook, Apple Inc., Nvidia Corp. и Microsoft Corp., поевтиняха през миналия месец, след като много анализатори започнаха да орязват отчасти високите си оценки.
По време на своето публично предлагане базираната във Венеция, Калифорния, Snap привлече инвеститори, които бяха ентусиазирани от компанията, популярна сред младите хора, с изпращането на забавни известия със снимки и видеоклипове, които изчезват след време, а това беше интригуващо за рекламодателите, които искат да достигнат тази неуловима аудитория. Но през май Snap съобщи приходите и ръста на ежедневно активните потребители, които не отговориха на прогнозите на анализаторите, поставяйки под съмнение способността ѝ да защити стойността си от повече от 20 милиарда долара.
Около 35% от анализаторите, следящи Snap, препоръчват закупуване на акциите, показват данните, събрани от Bloomberg. Освен това може да има допълнителен катализатор, който да доведе до по-нататъшно поевтиняване на акциите – на 30 юли изтича срокът, в който вътрешни лица и първите инвеститори ще могат да започнат да продават дялове.
„Тъй като пазарните страхове около ръста на потребителите на Snap продължават да растат, срокът за непродажба на акциите изтича през лятото и има засилена конкуренция от страна на Facebook, настроението около Snap остава на ужасни нива", пише в доклад от 29 юни Брайън Уайт, анализатор в Drexel Hamilton LLC.
На първия ден от борсовата търговия на Snap на 2 март акциите се покачиха с 44% до 24,48 долара. На следващия ден имаше допълнително покачване от 11%, което доведе акциите до най-високата им стойност от 27,09 долара. Появиха се спекулации, че това положително представяне окуражава и други частни компании да осъществят публично предлагане след сериозна суша по отношение на IPO-то.
Ентусиазмът не продължи дълго. Докато първите шест месеца от годината отбелязаха скок в броя на американските технологични IPO-та спрямо 2016 г., сега има по-голямо безпокойство. От 14-те акции на компании, които станаха публични през 2017 г. до 8 юни, акциите на Snap бяха най-купувани на къси позиции, тъй като търговците заложиха, че цените им ще паднат.