Успехът на мобилната реклама носи на Facebook силен ръст на продажбите и печалбата за изминалото тримесечие. Най-голямата онлайн мрежа в света е спечелила за периода януари-март 3,06 млрд. долара – с около 77% повече, отколкото година по-рано.
Приходите нарастват с 49 на сто до 8,03 млрд. долара, както обяви Facebook след края на борсовата сесия в САЩ в сряда.
Facebook добавя 80 млн. месечно активни потребители през последните три месеца и в момента разполага с 1,94 млрд. месечно активни потребители. Около 1,28 млрд. потребители преглеждат платформата всеки ден.
Напоследък Facebook поставя силен акцент върху видео съдържанието, както и на рекламата в тази среда. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг удвои инвестициите във видео, като дори предсказва, че в крайна сметка новинарският поток ще бъде предимно от видео новини. Компанията добави ежедневна функция за видео истории във всичките си приложения през първото тримесечие, като клонира популярна функция от по-малкия ѝ публичен конкурент Snap Inc., собственикът на Snapchat.
За двигател на растежа се счита и платформата за споделяне на снимки Instagram, която сега вече има над 700 млн. месечно активни потребители. В допълнение, Facebook иска да разшири услугата за кратки съобщения Messenger с 1,2 млрд. потребители в канал за обслужване на клиенти от страна на компаниите. WhatsApp пък, който бе придобит от компанията на Марк Зукърбърг за 22 млрд. долара през 2014 г., разполага вече с 1,2 млрд. месечно активни потребители.
В следборсовата сесия книжата на Facebook загубиха над 2 на сто. Още преди месеци онлайн платформата обяви, че честотата между показванията на реклами в потока на потребителите няма да се увеличава, за да не се отблъснат членовете на мрежата. Това обаче може да обуздае поне в краткосрочен план темпото на растеж, за което сега напомни и самата компания. Тя предупреди инвеститорите, че може да се стигне до забавяне на бизнеса в резултат на вече достигнатите големи резултати и на факта, че Facebook вече не разполага с много оставащо място за публикуване на реклами.
"Прекрасно тримесечие, но какво следва", казва пред Bloomberg Роб Сандерсън, анализатор в MKM Partners. „Ние сме сякаш в режим на „изчакайте и вижте“ от гледна точка на въздействието върху бизнеса. Не знаем колко рекламно натоварване е довело до растежа", допълва той.
Facebook обяви, че в бъдеще няма да предоставя и изчистени от специални ефекти финансови данни, които бяха важни за инвеститорите, за да преценяват по-реално развитието на корпорацията. Става дума за разходи, приходи, данъчни ставки и печалба на акция, които не са осчетоводени по американските счетоводни стандарти (non-GAAP).
Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг пояснява, че тези данни касаят разходи, свързани с компенсации на компанията чрез акции.
„Акциите са критична част от структурата ни за обезщетение, затова мислим, че инвеститорите трябва да се съсредоточат върху финансовото ни представяне с включването на компенсациите на базата на акции", заяви тя по време на разговора с анализатори. Facebook обяви в годишния си отчет за 2016 г., че е похарчили 3,22 млрд. долара през годината за „компенсации на базата на акции“.
Още видеа може да видите на Bloomberg TV Bulgaria.