fallback

Facebook, Mozilla и още 23 организации създават фонд за борба с фалшивите новини

Фондът на стойност 14 млн. долара ще финансира изследвания и проекти, които да помагат на хората да идентифицират истинските новини

18:00 | 03.04.17 г. 3

Докато фалшивите новини наводняват интернет и все повече отслабват доверието на хората в медиите като цяло, група технологични гиганти, академични групи и неправителствени организации си стиснаха ръцете, за да подкрепят интегритета на новините и да подобрят медийната грамотност, съобщава Investopedia.

Миналия месец Facebook пое удар от Мартин Сорел, главен изпълнителен директор на рекламната агенция WPP Group, който предупреди, че гигантите сред социалните медии рискуват да изгубят рекламодателите си, ако не направят нещо за фалшивите новини.

Именно затова 25 основатели и участници създадоха фонд, носещ името News Integrity Initiative, на стойност 14 млн. долара. Сред основателите са Facebook, Mozilla, the City University of New York (CUNY), Ford Foundation, Democracy Fund, AppNexus, Betaworks и още много други.

Диверсифицираният глобален консорциум ще финансира приложни изследвания и проекти, които целят разработването на инструменти, за да подпомогнат на хората да идентифицират истинността на новините, които четат и споделят онлайн. Проектите ще бъдат администрирани от Факултета по журналистика към CUNY.

“Инициативата ще реши проблемите с невярната информация, дезинформацията и възможностите, които интернет предоставя, за да се информира общественият дебат по нови начини“, казва Кембъл Браун, ръководител на отдела за медийни партньорства във Facebook, в изявление.

Напоследък Facebook предприе няколко инициативи, свързани с новините. В средата на декември социалната мрежа въведе продуктови актуализации и партньорства с външни лица, които да проверяват фактите, за да може компанията да се защити от фалшиви новини в платформата си.

В интервю основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг подчерта, че Facebook е медийна компания, но не и „традиционна медийна компания“.

През януари базираната в Калифорния компания Menlo Park стартира нов проект Facebook Journalism Project, който има за цел да създаде здравословна екосистема от новини, за да се изгради по-силна връзка между Facebook и новинарската индустрия. През първата седмица на февруари компанията направи роуд шоу в Далас и бе домакин на среща между 70 печатни и телевизионни репортери с местни журналисти и местни нюзруми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:44 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още