Европейските власти, отговарящи за защитата на потребителските данни, ще поискат от компании като Facebook, Alphabet и Twitter да променят своите условия за работа в рамките на месец. Ако това не се случи, фирмите ще се сблъскат с глоби, твърди източник, запознат с въпроса, цитиран от Ройтерс.
Компаниите са предложили начини за решаване на проблемите и са ги обсъдили с властите в четвъртък, допълва източник, според когото срещата е била конструктивна. Източникът е пожелал да остане анонимен, тъй като не е оторизиран да говори пред медиите.
Американските технологични компании се сблъскват със засилен контрол за начина, по който правят бизнес в Европа – от опазването на личните данни на потребителите до това колко бързо премахват незаконното съдържание и такова, съдържащо реч на омразата.
През декември 2016 г. властите изпратиха писма на компаниите, посочвайки, че част от условията на услугите им нарушават закона за защита на потребителите в Европейския съюз (ЕС) и е необходимо да правят повече, за да се борят с измамите.
Според писмата, разгледани от Ройтерс, част от тези условия включват изискването потребителите да търсят защита в съда в Калифорния, където са базирани въпросните фирми, вместо в своята страна на пребиваване.
Сред другите проблеми са тези, че спонсорираното съдържание не е отбелязано ясно, изискването потребителите да се откажат от редица права, като например правото да анулират договор, и други.
В случая на Alphabet, става дума за Google и по-точно за социалната мрежа Google+.
Google и Facebook не са открити веднага за коментар. Говорителят на Twitter пък е отказал да коментира въпроса.
Властите, подкрепяни от Европейската комисия, могат да налагат глоби, ако изискванията им не бъдат изпълнени. Освен това те предложиха създаването на единен комуникационен канал за уведомяването на компаниите за съдържание, което се счита за проблемно.