Руски комуникационен регулатор обяви във вторник, че е получил писмо от социалната мрежа LinkedIn, която е блокирана в страната. В писмото компанията посочва, че не планира да предприеме стъпки, за да се съобрази с руските закони за съхранение на данните, предава Ройтерс.
“Компанията отказва да се съобрази с изискването да премести своите сървъри, събиращи данни за руските граждани, на територията на Руската федерация, с което потвърждава слабия си интерес от работа на руския пазар”, коментира в официално изявление регулаторът Роскомнадзор.
Припомняме, че LinkedIn беше блокирана в Русия още през ноември миналата година. Причината за това стана фактът, че не е прехвърлила личните данни на руснаците в страната. Това се случи в момент, в който редица технологични компании, в това число Uber, eBay, Booking.com и други, предприеха стъпки за преместването на тези обеми от данни на територията на Русия, за да избегнат проблеми с местното законодателство.
През ноември беше обявено, че достъпът ще бъде спрян само за няколко дни, но в крайна сметка услугата така и не беше пусната отново в страната.
В последния месец на 2016 г. от Роскомнадзор заявиха, че са провели "конструктивни преговори" с LinkedIn и очакват диалогът да продължи.