fallback

Facebook въвежда рекламни паузи във видеата

Приходите от реклама ще се делят - 55 на сто за издателя и 45 на сто за социалната мрежа

09:50 | 24.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата в света социална мрежа Facebook въвежда официално рекламни прекъсвания във видеата на медийните си партньори.

В четвъртък Facebook съобщи, че ще започне пускането на реклами в средата на видео клиповете на издателите, подобно на телевизионни реклами.За тези т. нар. “mid-roll” реклами Recode съобщи по-рано през януари, но сега Facebook официално обяви, че ги пуска, макар и само като "тест".

Това представлява голяма новина за издателите, много от които изпитват затруднения с правенето на пари от клипове, които споделят във Facebook. Социалната мрежа позволява на издателите да изкарват пари от брандирано съдържание или видеоклипове, които те създават за маркетинг цели, но главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг винаги е бил против такива реклами, които са стандарт в индустрията. 

Така че издателите се оплакваха, че няма начин да получат пари за видеото, което споделят във Facebook, а компанията очевидно смята, че реклама по средата на видеоклипа може да свърши работа.

Facebook тества новите реклами с "малка група" издатели в САЩ, като приходите от реклама ще се делят - 55 на сто за издателя и 45 на сто за Facebook.

Рекламите не могат да се покажат, ако от видеото не минат поне 20 секунди, и те трябва да са раздалечени най-малко на две минути една от друга, пояснява Facebook.

Критериите за реклами във видеото на живо са малко по-различни. Издателите трябва да бъдат на живо в продължение на най-малко четири минути, преди да могат да имат рекламна пауза, а стриймингът трябва да има най-малко 300 едновременни зрители. И това не е всичко - всяка реклама ще продължи до 20 секунди.

Времевия период на пускането на тези рекламни не е случайно подбрано от Facebook. През миналата година компанията плащаше пари на много знаменитости и издатели, за да използват продукта ѝ за видео на живо, но много от тези сделки са към края си.  Вицепрезидентът по партньорствата Дан Роуз заяви по-рано през този месец, че Facebook планира да се откаже от повечето от тези платени сделки в полза на подобни рекламни споразумения.

Компанията също така обяви наскоро ново видео приложение за телевизионни приемници, с надеждата, че потребителите ще гледат клипове от Facebook на големите екрани в дневната си. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:08 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още