fallback

Почти всички шефове на компании от Dax избягват Twitter

Особено, когато нещо се обърка, е особено полезно да е налице вече установен канал за комуникация, коментира експерт по социалните медии

20:48 | 21.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Почти всички директори на компании от водещия германски индекс Dax избягват да ползват социалната мрежа за кратки съобщения Twitter въпреки технологичния прогрес и предизвикателствата.

Сред председателите на бордовете на директори на всички 30 листнати в индекса корпорации единствено директорът на SAP Бил МакДермът ползва активно мрежата, показва изследване на консултантската компания Oliver Wyman, цитирано от DPA.

Американецът МакДермът има впечатляващите 29 000 последователи, но не всеки ден пише в мрежата. Въпреки това той се откроява от мълчаливите си колеги в Dax, защото изпълнителните директори не са склонни да ползват и други социални мрежи.

Само един на всеки десетима главни изпълнителни директори използва порталите за кариерно развитие LinkedIn или Xing (който е известен в Германия). Активността във Facebook не може да бъде измерена заради настройките за поверителност. 

Директорът на Oliver Wyman за Германия Финя Каролин Кутц намира ситуацията за абсурдна. „Главният изпълнителен директор е лицето на компанията", казва тя.

Именно социалните медии са според нея добър начин за укрепване на собствената личност. „От една страна, германците просто общуват по различен начин, отколкото, да речем, американците", казва тя. „От друга страна – има и консервативно отношение към съвременните медии". Освен това, според нея, веднъж започнеш ли да споделяш в Twitter, трябва да останеш много активен.

„Особено, когато нещо се обърка, е особено полезно да имаш налице вече установен канал за комуникация, като например Twitter," казва Кутц.

Сред останалите части на бордовете делът на липсващите мениджъри е по-нисък. Въпреки това само около една трета от 195-те директори на компании в Dax имат акаунт в Twitter или в социалната мрежа за професионалисти LinkedIn и Xing.

По-неактивни са предимно мъжете. Всеки втори директор от женски пол използва една от трите платформи, а сред мъжете делът е един на всеки трима. Мениджърите на производителите на автомобили са изключително внимателни, както и тези на телекомуникационните концерни и на енергетиката.

Най-активни са мениджърите на компаниите за промишлени стоки, потребителски стоки и такива от развлекателната индустрия.

Мениджърите на софтуерната компания SAP са особено активни. Шестима от членовете на Борда на директорите, в който влизат осем представители, са сред топ 10 на най-активните потребители на социални медии. Кутц обяснява това с близостта на групата до САЩ. По думите ѝ там самите топ мениджъри се превръщат в бранд. „Те използват присъствието си в социалните мрежи, за да реализират и поддържат имиджа си".

Но едва двама мениджъри на компании от Dax поддържат едновременно присъствието си в Twitter, LinkedIn и Xing – директорите по човешки ресурси на Siemens и ThyssenKrupp Янина Кугел и Оливер Буркхард.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:00 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още