Марките са похарчили с 65% повече за реклама във Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram и Pinterest през 2016 г., отколкото през 2015 г. Това сочи нов доклад, според който средствата, вложени в Instagram, показват най-високи нива на растеж, пише CNBC.
Анализаторите от медийната технологична компания 4C са разгледали инвестицията от 150 млн. долара, направена от 900 марки, които са активни в петте платформи.
Проучването, което носи името „The State of Social Advertising”, показва, че рекламодателите са похарчили със 138% повече за платени публикации в Instagram – платформа, която през шестте месеца до декември 2016 г. привлече 100 млн. нови потребители. С тях общият брой хора, които ползват приложението, достигна 600 млн.души.
Притежаваната от Facebook компания Instagram пусна няколко нови функции миналата година, които насърчиха доста хора да се присъединят. Функцията Stories например, беше активирана през август 2016 г. и се появява в горната част на списъка с публикации. Тя позволява на хората и марките да публикуват кратки истории чрез видеа и снимки, които изчезват 24 часа по-късно.
Освен да споделят собствено съдържание, сега марките имат възможност да се рекламират и в Stories, обяви вицепрезидентът по бизнес въпросите на Instagram Джеймс Куорлс. Брандовете ще могат да се рекламират чрез снимки или 15-секундни видеа, които автоматично ще се пускат със звук.
Най-голям ръст на разходите си за реклама в платформата има от страна на компании за продукти за дома и градината, както и от страна на сектора за услуги, като най-голям растеж е регистриран през третото и четвъртото тримесечие на миналата година, допълва докладът.
LinkedIn се нарежда на второ място по растеж по този показател – 130% между четвъртото тримесечие на 2015 г. и това на 2016 г. След това се нарежда Pinterest със 109% ръст на годишна база, като най-много за това са допринесли пакетираните потребителски стоки и секторът за търговия на дребно.
Между 2015 и 2016 г. рекламите във Facebook са скочили със 74%, допринасяйки за 6,24 млрд. долара рекламни приходи през миналата година, докато Twitter се е радвала на 24% растеж.