Социалната мрежа Facebook заяви, че е открила няколко грешки в отчитането на метриките към партньорите и рекламодателите и обеща да бъде по-прозрачна за грешките си в бъдеще, докато междувременно коригира проблемът, съобщава Bloomberg.
Компанията за социални мрежи е изготвила подробен анализ, след като преди три месеца откри, че е надценила колко време хората гледат видео клипове на сайта. Погрешните изчисления не бяха широко оповестени, което предизвика известни критики към социалната мрежа. Сега Facebook казва, че е открила 4 други примера за погрешно изчислен обсег на сайта си, включително колко дълго хората четат Instant Articles и колко хора имат интеракции с бизнес страниците във Facebook.
Компаниите и рекламодателите разчитат на Facebook да ги уведомява колко добре се представя съдържанието, което публикуват, за да могат да взимат стратегически решения каква да е следващата им стъпка и колко да инвестират в реклами и др. За да се избегнат бъдещи грешки, компанията каза, че създава Съвет за измерване, съставен от топ рекламодатели и партньори. Facebook ще позволи и на повече трети страни, които правят подобни проучвания, например Nielsen, да следят и да допълват метриките му. Освен това Facebook ще преработи описанието на данните си, за да обясни по-точно какво измерва.
„Силно се стремим да бъдем познати като организация, която слуша“, каза Каролин Еверсън, вицепрезидентът по глобални маркетинг решения, в интервю. „Надяваме се да се учим всеки ден за това как можем да подобрим начина, по който обслужваме клиентите си“.
Facebook прилага над 200 метрики, достъпни за клиентите, посочва Еверсън. Сред проблемните индикатори са т.нар. referrals, предназначени да показват на производителите на приложения колко от публикациите им са насочили трафик обратно към сайта или приложението им. Вместо това метриката на Facebook броеше целия трафик, идващ от публикации, дори тези, с които потребителят не излиза извън социалната мрежа. В резултат на това стойностите бяха завишени със средно 6%, каза Facebook.
Акциите на Facebook поевтиняха с 1,6% до 115,29 долара сутринта в Ню Йорк. От началото на годината досега те са се вдигнали с 12% спрямо 6,7% ръст на индекса S&P 500.
Понякога математическата формула на Facebook просто греши. При Instant Articles, които позволяват статиите на издателите да се зареждат по-бързо, Facebook казва, че е надценил времето в четене на историите с 7-8%.
При Facebook Pages компанията е давала броя на достигнатите хора, но е смятала по два пъти повторните посетители. След като Facebook е коригирал проблема, страниците може да отчетат спад на обхвата за 28 дни с 55%.
Не всички грешки са надценили влиянието на Facebook. След коригиране на грешка при гледанията на видео клипове, клиентите може да отчетат ръст на броя на хората, които са гледали цяло видео средно с 35%.
Facebook ще разкрие още актуализации в нова блог публикация, посветена на новини около метриките. Компанията заяви, че нито един от проблемите няма да засегне плащанията от клиентите.
„Стремим се да бъдем колкото се може по-точни“, каза Еверсън. „Но не мога да стоя тук и да ви кажа, че всичко ще е перфектно някой ден, защото, честно казано, поведението на потребителите се променя твърде бързо“.