fallback

Twitter търси купувач на Vine?

Редица потенциални купувачи са готови да поемат експлоатационните разходи, за да притежават една от най-впечатляващите видео платформи

08:27 | 08.11.16 г.
Автор - снимка
Създател

Видео услугата Vine все пак може да оцелее. В момента Twitter извършва предварителен контрол на списък от фирми, предлагащи да купят Vine, и се надява да сключи сделка скоро, поясняват много източници пред TechCrunch. След като обяви намерението си да затвори Vine през миналия месец, Twitter е получила голям брой оферти, включително няколко от Азия. Сега тя е решила да избере купувач за приложението за видеа в кратка форма.

И докато TechCrunch не успява да потвърди имената на всяко от дружествата, които се интересуват от Vine, според слуховете участник в надпреварата е японската услуга за кратки съобщения и игри LINE.

Twitter обяви на 27 октомври, че планира в крайна сметка да затвори Vine, но да запази архива на приложението годен за ползване и да  позволи на потребителите да изтеглят съдържанието си. Но отвъд изясняването на някои от първоначалните въпроси в списъка с често задаваните въпроси, компанията не направи допълнителни съобщения за бъдещето на услугата, което има смисъл, защото е в активни преговори за продажбата на приложението. 

Един източник казва, че поне някои от офертите са за по-малко от 10 млн. долара, което показва, че Twitter може да не генерира значителни приходи директно от продажбата на приложението.

Въпреки това Twitter може да се възползва от Vine, ако тя стане собственост на някой, който ще помогне на приложението да се развива и да запази силна интеграцията между двете приложения. Съдържанието от Vine играе важна роля в потока от постинги в Twitter, укрепвайки стремежа на сегашната си компания майка да предоставя повече видео, което може да повиши ангажираността на потребителите.

Ако Vine не бъде затворен и създателите продължат да произвеждат шестсекундни клипове, Twitter може да печели пари от сделки със спонсорирано съдържание, организирани от Niche, брокерът за съдържание в социалните медии, който Twitter придоби през 2015 г. Марките, които плащат на творци, за да популяризират техните продукти във Vine, може също така да купят реклами в Twitter, за да показват своите видеа на повече потребители.

Recode съобщи през септември, че Twitter може да направи нещо по-различно с Vine, отколкото просто да закрие услугата. The New York Times писа в началото на октомври, че докато Twitter се опитва да се продаде като цялостна компания, тя също така се опитва да се отърве от Vine, за да се намалят разходите. По-късно медията съобщи, че разходите на Vine възлизат на 10 млн. долара на месец - за поддържане на инфраструктурата и заплащането на служителите, а Twitter проучва продажба.

След обявяването на евентуалното закриване на видео услугата продажбата ѝ изглеждаше неактуална тема. Но TechCrunch е научил, че нивото на подкрепа и недоволството от закриването ѝ в интернет общността е усилило интереса от страна на потенциални купувачи, готови да поемат експлоатационните разходи, за да притежават една от най-впечатляващите видео платформи. Докато Vine започна да губи потребители и създатели на съдържание, много хора искаха да тя да остане онлайн и се разгневиха на плановете на Twitter да убие приложението.

Twitter отказва да коментира темата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:17 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още