fallback

Приходите на Теленор България с 4% ръст през третото тримесечие

Компанията отдава това на по-високите постъпления от услуги и взаимна свързаност

16:01 | 26.10.16 г.

Общите приходи на българското подразделение на норвежкия телекомуникационен концерн Telenor Group за третото тримесечие са нараснали с 4%, благодарение на по-високите постъпления от услуги и взаимна свързаност, които са компенсирали спада в продажбите на устройства, съобщават от компанията. През същия период приходите от абонаменти и трафик са се увеличили с 2 на сто.

Общите приходи на Теленор България за тримесечието са достигнали 172 млн. лева, след като преди година бяха 165 млн. лева. Тези за първите 9 месеца на годината пък са нараснали до 488 млн. лева от 473 млн. лева през същия период на 2015 г.

От компанията посочват, че средните приходи от един абонат за тримесечието са нараснали с 13%, а това се дължи преди всичко на увеличеното потребление, благодарение на 4G мрежата и на по-високите приходи от взаимна свързаност.

Оперативната печалба на телекома се е увеличила до 38 млн. лева от 29 млн. лева през същия период миналата година.

Печалбата преди данъци, лихви и обезценки (EBITDA) е нараснала с 1% през тримесечието до 68 млн. лева, като от компанията посочват, че това се дължи на усилията ѝ да оптимизира разходите си. EBITDA е достигнала 39,5% дял от общите приходи на компанията. За сравнение, преди година тя е възлизала на 40,7% от тях.

През третото тримесечие броят на абонатите на Теленор България е скочил с 37 хил. От телекома посочват, че основна причина за това е активният туристически сезон. Същевременно общият брой на абонаментите е с 6% по-нисък на годишна база.

„През третото тримесечие на 2016 г. Теленор продължи тенденцията от предишните тримесечия и отново отбеляза ръст на приходи и рентабилност. Продължаваме да оптимизираме мрежата и обсега на 4G услугите ни и това води до увеличаване на потреблението, на което се дължи и ръстът в EBITDA и показателят за приходи от един потребител на компанията. Теленор продължава да работи за постигане на своята основна цел: да бъде предпочитаният доставчик на дигитални услуги за българските потребители“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Майкъл Фоли.

От компанията посочват още, че капиталовите разходи през периода са били свързани преди всичко с мрежата и разширяване на 4G услугите на компанията. Фирмата обяви, че е инвестирала 10 млн. лева в България за тримесечието.

Така в края на периода 4G мрежата покрива 76 на сто от населението на България. Припомняме, че телекомът обяви в средата на октомври, че продължава да разширява покритието на мрежата си, като до края на тази година услугата ще обхване още 64 селища, предимно малки градове.

От своя страна, Telenor Group отчете 3% ръст на общите приходи до 32,8 млрд. норвежки крони (3,2 млрд. долара), а органичният ръст на приходите е достигнал 2%. Приходите от мобилни абонаменти и трафик са скочили с 2 на сто през тримесечието, пише Yahoo News.

EBITDA се е увеличила с 5% до рекорден за компанията връх от 12,5 млрд. крони (1,51 млрд. долара). Маржът пък е нараснал с един процентен пункт до 38%.

Телекомуникационната група запази прогнозата си за 2016 г.

"Третото тримесечие донесе добри резултати, с продължаващ ръст на приходите и рекордна EBITDA, подкрепена от засиления фокус върху разходите в рамките на групата. Ключово за това тримесечие е монетизирането на данните в Бангладеш и Пакистан“. Въпреки че Норвегия е засегната от по-ниските приходи от роуминг, ние имаме добро представяне на нашите нови мобилни тарифи“, коментира главният изпълнителен директор на Telenor Group Сигве Бреке.

Той подчерта, че стратегическо решение за компанията през периода е било да се освободи от миноритарния си дял във VimpelCom. Така групата продължава да се концентрира върху растежа на своите основни операции, коментира Бреке.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:34 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още