fallback

Какво прави Twitter ценна?

Данните, но също и технологичното ноухау, както и някои участия, са сред плюсовете на социалната мрежа

11:44 | 27.09.16 г.
Автор - снимка
Създател

Последните спекулации, че Twitter води предварителни преговори за придобиване с Google и софтуерната компания Salesforce, както и последвалата намеса на Disney и Microsoft, доведоха до ръст на цената на акциите на компанията с над 20 на сто. Това показва, че инвеститорите таят надежди в крайна сметка някой преговарящ да оцени социалната мрежа над текущата ѝ пазарна оценка, която възлиза на почти 12 млрд. долара.

Стратегически инвеститор би могъл евентуално да печели значително повече пари с услугата за споделяне на кратки съобщения, отколкото го прави Twitter самичка. Поне такива са надеждите на Wall Street. 

Но какво прави Twitter ценна компания?

Най-важният капитал за всяка социална мрежа са, разбира се, необятните данни, които тя събира от потребителите си. Те позволяват една по-целенасочена и по-ефикасна реклама, отколкото при други интернет платформи. Но Twitter разочарова в миналото не само защото расте по-бавно, но и защото потребителите прекарват много по-малка част от времето в услугата, отколкото тези на Facebook. Освен това засега Twitter успява да спечели по-малко пари с данните, отколкото се очакваше.

Логичният партньор, който би могъл да ползва по-пълноценно данните и потребителите на Twitter, е Salesforce, доставчик на софтуер за маркетинг и дистрибуция. Компанията предоставя на фирмите главно услуги, с които те да могат да управляват взаимоотношенията си с клиентите. Според анализатори в тази сфера има много възможности за използване на мрежата на Twitter. Въпреки това обаче има и критици, които смятат, че Salesforce няма нужда да придобива Twitter за тази цел, при положение че социалната мрежа предлага своите данни и срещу пари.

Вторият плюс за Twitter е самата социална мрежа. Разбира се, тя не успя да се превърне в наистина огромната глобална мрежа, за която си мечтаеше основателят и сегашен изпълнителен директор Джак Дорси, но пък напредна към целта повече, отколкото някои конкуренти, като например Google и Apple, които претърпяха пълен провал със своите проекти за онлайн мрежи. 

 

Така за Google се появи шанс да придобие развита социална мрежа, след като не успя със своята Google+. Ако това се комбинира със собствените социално-медийни платформи, като Google+ и Youtube, и добавим инвестициите от милиардните резерви в кеш на американския концерн, се появява огромен потенциал за ръст. Преди всичко Google може да внедри и ползва своята собствена рекламна технология в Twitter, така че да повиши приходите и същевременно да понижи разходите. 

Преди IPO-то на Twitter преди три години се появиха и спекулации за интерес от страна на Apple. Сега обаче няма информация за подобен актуален интерес. 

А защо и Disney?

Откакто Дорси се завърна начело на компанията, той се опитва да изгради допълнителни функции в посока изграждане на видеоплатформа. В момента Twitter не само предоставя на потребителите си различни функции за споделяне на видеосъдържание, но и самата мрежа излъчва все повече телевизионно съдържание. Към това спадат споделяне на живо на спортни събития, или президентските дебати например.

Като цяло излъчването чрез интернет на живо се счита за пазар на бъдещето. Ето защо Twitter може да е интересен за телевизионните канали, тъй като платформата вече се използва от много зрители, за да дискутират в реално време излъчванията в ефир. Това може би е предизвикало и интереса на Disney.

И накрая – нека не забравяме и някои далновидни инвестиции на Дорси и Сие. Например инвестицията в базирания в Берлин стартъп за споделяне на музика Soundcloud. Според информация на Re/Code Twitter е вложил 70 млн. долара в основаната през 2008 г. компания, която разполага с над 175 млн. абонати.

Oще по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:54 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още