Няколко големи американски компании вече показват интерес към придобиването на Twitter, твърдят източници, запознати с въпроса.
Късно в понеделник Bloomberg обяви, че Walt Disney работи с финансов консултант по отправянето на потенциална оферта за придобиването на Twitter, твърдят източници, цитирани от агенцията. След като е разбрала, че има интерес към преговори за подобна сделка, Twitter е започнала да обмисля потенциалната продажба. Salesforce.com също планира да отправи оферта и работи с Bank of America по това, твърдят източници, пожелали анонимност.
Представителите на Twitter и Disney не са отговорили на запитванията за коментар.
Спекулациите, че Twitter скоро ще бъде продадена, се появиха през последните месеци. През миналата седмица стана ясно, че Salesforce.com има апетит.
Всичко това се случва в момент, в който стойността на акциите на Twitter спада, защото компанията среща проблеми в привличането на нови потребители и на приходи от реклама.
Disney, която е собственик на Disney ABC и ESPN, може да създаде ново онлайн пространство за забавление, спорт и новини. Джак Дорси, главният изпълнителен директор на Twitter, е член на борда на директорите на Disney.
Акциите на Twitter покачиха стойността си с 2,1% до 23,09 долара за брой снощи, след като по-рано по време на търговията се озоваха на червена територия. На 23 септември цената им скочи с 21% след появата на слуховете за интереса на Salesforce. Акциите на Disney пък отбелязаха спад с 2% до 91,40 долара.
Същевременно CNBC се позовава на източник, според който Twitter е привлякла вниманието и на Microsoft и технологичният гигант също може да отправи оферта за придобиването на социалната мрежа.
Twitter се насочва все повече към продажба, допълват източници, запознати със ситуацията. Все още обаче не е ясно дали формалният процес е задвижен.
Други източници посочват, че е малко вероятно Facebook да прояви интерес към придобиването на микроблогинг платформата. Очаква се в следващите дни да има повече новини около потенциалната сделка, а самата тя, ако има такава, да се случи в рамките на следващите 20 до 45 дни.
Facebook и Microsoft са отказали да коментират темата.