На извънредно заседание бордът на директорите на социалната мрежа за къси съобщения Twitter ще дискутира възможните стратегически опции пред компанията, включително продажба, предаде специализираният технологичен блог Recode, който се позовава на свои източници.
За възможни купувачи се спрягат Google, Apple и две фирми на медийния предприемач Рупърт Мърдок - 21st Century Fox и News Corp. Възможно е и консорциум от инвеститори да придобие социалната мрежа и да я свали от борсата, за да може да стартира на спокойствие оздравителна програма.
Recode споменава и един невероятно звучащ сценарий – бившият директор на Microsoft Стив Балмър и саудитският принц Алуалид Бин Талал биха могли да купят по-голям пакет от акции в Twitter и да се стремят да повлияят върху стратегическия курс на компанията. Двамата вече държат заедно 9 на сто от акциите на Twitter.
Слухове за продажба на компанията циркулират от известно време. След закупуването на LinkedIn от Microsoft за 26,2 млрд. долара през май за заинтересованите от навлизане в света на социалните медии не остават много възможности. Сякаш за да подхрани още повече спекулациите, през миналата седмица Ейвън Уилямс, един от основателите на Twitter и член на управителния съвет, обяви, че компанията трябва сега „да провери правилните опции".
При сделката за LinkedIn Microsoft предложи цена с около 50 на сто над цената на акциите при последния борсов ден. На тази база Recode изчислява, че Twitter би струвал 18 млрд. долара - доста висока цена за отчитаща загуби социална мрежа, чийто потребителски ръст е в застой.
При евентуална сделка нов кръг от съкращения и други мерки за намаляване на разходите са неизбежни. Те дори може да се случат и преди продажбата, за да се повиши интересът, пише още Recode.
През октомври 2015 г. Twitter освободи около 8% от служителите си. Към края на юни компанията има 3 860 служители, на които е изплатила през последното тримесечие 168 млн. долара под формата на базирани на акции премии. Сумата съответства на почти 28 на сто от приходите за тримесечието. Възможна е и продажбата на някои поделения, като MoPub, Vine или Fabric.
MoPub Inc. е компания, специализирана в изграждането на реклами за мобилни платформи. Тя беше придобита от социалната мрежа през 2013 г., осъществявайки най-голямата в историята си сделка по придобиване. Според Financial Times стойността на сделката е в диапазона 300-400 млн. долара.
Vine пък е услугата за видео стрийминг на Twitter, която през лятото увеличи лимита за дължина на видео клиповете до 140 секунди. Дотогава клиповете във Vine бяха с продължителност до 6 секунди.
През октомври 2014 г. Twitter стартира новата си услуга Fabric, която е насочена по-скоро към подпомагане на разработчиците на приложения, а не толкова към привличането на потребители на сайта.
От почти една година насам главен изпълнителен директор на Twitter е отново нейният основател Джак Дорси. Засега обаче и той не успява да направи социалната мрежа по-удобна за новите потребители и да генерира устойчив ръст на потребителската база.
Най-актуалните мерки за увеличаване на броя потребители на Twitter са въвеждането на фото стикери и увеличаването на максималната дължина на споделяните видеа до 140 секунди.