Twitter работи върху базиран на ключови думи инструмент, който ще позволи на хората да филтрират публикациите, които виждат. Това ще даде на потребителите по-ефективен начин за блокиране на обидните туитове, пише Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Компанията от години обмисля как да въведе този инструмент, тъй като има за цел да спре злоупотребите в платформата си, допълват източниците, пожелали да останат анонимни. Използвайки ключови думи, потребителите могат да блокират обиди и расистки определения например, за да отсеят публикациите.
Twitter не успяваше да открие технологично решение на проблема, който може би е породен от основната функция на продукта ѝ – всеки може публично да казва всичко на всички. Обидите накараха много звезди и журналисти да напуснат микроблогинг платформата, тъй като твърдят, че не могат да понесат повече да бъдат атакувани.
Репортер на New York Times се оттегли от социалната мрежа след поредица от антисемитски туитове, докато актрисата Лесли Джоунс направи същото след расистки и сексистки нападения.
Twitter трябва да привлече и да задържи потребителите си, тъй като броят на новорегистриращите се се забавя. Компанията прекара последните няколко месеца в консултации с външни експерти във връзка с обидните коментари в платформата, в опит да реши проблема. Това е и един от приоритетите на главния изпълнителен директор Джак Дорси.