Facebook надмина всички очаквания на инвеститорите за второто тримесечие, като отчете 6,44 млрд. долара приходи, нетна печалба на акция от 0,97 долара и оперативен марж от 43%, съобщава CNBC.
Анализатори очакваха приходи за периода в размер на малко над 6 млрд. долара и печалба от 0,82 цента на акция, посочва изданието.
Веднага след обявяването на резултатите акциите на компанията се изстреляха с над 7 на сто в следборсовата търговия на Wall Street, като достигнаха рекордните 132,6 долара за брой. За сравнение, социалната мрежа дебютира на борсата с цена от 38 долара за лот, припомня медията.
Това е 16-о тримесечие от общо 17 тримесечия, откакто Facebook стана публична компания, в които социалната мрежа надминава очакванията.
За периода социалната мрежа е увеличавала потребителската си маса с по 60 млн. души годишно, показват данните от отчета на компанията, представен тази вечер. Така ежедневните потребители се увеличават до над 1,1 млрд. души, а активните месечни потребители – до 1,7 млрд. души. Концернът мина още един сериозен етап - 1 млрд. дневно активни мобилни потребители.
Ръстът на приходите на компанията достига 59% на годишна база през второто тримесечие. Компанията изглежда доста по-добре поставена от конкурента си Twitter, който отчете забавяне на темповете на ръст на приходите до 20%.
Приходите от реклама на Facebook надвишават 6,2 млрд. долара при очаквани 5,8 млрд. долара От тях над 80% са от приходите от мобилна реклама, т.е. около 5,2 млрд. долара.
Средният приход на потребител достига 3,82 долара, което е с 15 на сто повече спрямо второто тримесечие на миналата година.
Вторичните продукти на социалната мрежа също се радват на големи постижения. Потребителите на Facebook Messenger например вече надвишават 1 млрд. души, а на Instagram – 500 млн. души.
При представянето на резултатите основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг коментира, че в центъра на стратегията за развитие на компанията са видеото и виртуалната реалност.
“Особено сме доволни от напредъка при видеото, тъй като се насочваме към свят, в който видеото е в основата на нашите услуги”, посочва той.