Акциите на Twitter се обезцениха с повече от 10% по време на следборсовата търговия във вторник, след като компанията прогнозира приходи за третото фискално тримесечие, които се оказаха под очакванията на анализаторите. Това е знак, че микроблогинг платформата не успява да привлича повече средства от реклама, докато растежът на броя нови потребители остава слаб, коментира Bloomberg.
Ключови детайли
-
Компанията прогнозира, че приходите ѝ за третото тримесечие ще бъдат между 590 и 610 млн. долара. Прогнозата на анализаторите пък е за 681,4 млн. долара.
-
Броят на активните потребители месечно през второто фискално тримесечие е достигнал 313 млн., което е повече от 310-те млн., които отчете за предходното тримесечие. Това се оказа над средната прогноза на анализаторите за 312 млн., сочат данни, събрани от Bloomberg.
-
Приходите от продажби през второто тримесечие са нараснали с 20 на сто до 602 млн. долара, спрямо 607 млн. долара, които експертите очакваха.
-
Оперативната печалба, като се изключат някои елементи, е достигнала 13 цента на акция. Това надхвърли очакванията, които бяха средно за 9 цента.
-
Нетната загуба за второто тримесечие достигна 15 цента на акция, от 21 цента на акция година по-рано.
-
Акциите на компанията поевтиняха до 16,41 долара по време на следборсовата търговия във вторник, като цената им падна с близо 11%.
Twitter работи по това да направи своята услуга по-привлекателна за по-голяма група от хора след няколко тримесечия с изключително слаб ръст или дори застрой на броя нови потребители.
Без по-голяма аудитория компанията може да се затрудни изключително в това да увеличи рекламните си приходи. За да се справи с това, Twitter се опитва да създаде нови приложения на своя уебсайт, като стрийминга на събития на живо, вместо да се конкурира директно с Facebook. По този начин компанията може да привлече видео бюджетите на рекламодателите. Често това са високи суми, които обичайно отиват при сайтове като YouTube и Hulu.
Twitter сключи няколко сделки за стрийминг. През тази седмица тя обяви, че ще излъчва няколко важни събития в сферата на бейзбола и хокея в САЩ. По-рано през годината фирмата плати 10 млн. долара за правата за стрийминга на Националната футболна лига. Facebook и Snapchat обаче също направиха събитията на живо свой приоритет.
Междувременно главният изпълнителен директор на Twitter и неин съосновател Джак Дорси се сблъсква и с други предизвикателства, като напусканията на голяма част от директорите и спекулациите на анализаторите, че компанията може да бъде придобита.