Facebook пуска за първи път нова функция в Индия, която позволява на потребителите да запазват видеа, които да гледат офлайн. По този начин социалната мрежа следва стъпките на YouTube, опитвайки се да навлезе повече на индийския пазар, на който често интернет връзката не е с много добро качество, пише Bloomberg.
Ходът следва отзивите, получени от потребителите в страната, които твърдят, че им е трудно да гледат видео заради ограниченото покритие и слабата интернет връзка.
“В момента тестваме възможността хората да свалят видеа от Facebook, докато са онлайн и ползват добра интернет връзка, за да гледат клиповете по всяко време, онлайн или офлайн, без да използват допълнителни мобилни данни”, посочва компанията.
“Видеото е форматът на бъдещето в една страна, в която хората гледат клипове навсякъде - на работното място, по улиците и в домовете си. Той предлага следващата голяма възможност за генериране на приходи от платформи като Google и Facebook”, коментира Никил Пахва, редактор в Medianama.com.
Facebook, която има 142 млн. потребители в Индия, твърди, че новата функция помага на потребителите да запазват дадено видео за гледане по-късно, както в YouTube.
Само оригиналните видеа, публикувани от отделни потребители във Facebook и от страници в социалната мрежа могат да бъдат сваляни. Програмата в момента се тества сред малък процент индийци, обяви фирмата, без да разкрие повече подробности кога ще я направи достъпна за всички в страната.
Както Google, така и Facebook, пуснаха редица нови функции и програми в Индия, за да привлекат нови потребители, докато растежът им се забавя в развитите страни.
Google предлага безплатен безжичен интернет на най-големите гари в страната, както и офлайн карти. Facebook пък пусна по-лека версия на своето приложение миналата година, макар че нейната програма Free Basics, която предлага ограничен достъп до интернет, беше забранена заради принципите, свързани с интернет неутралността.