Германски съд обяви в понеделник, че е наложил глоба от 100 000 евро на Facebook за това, че социалната мрежа не е направила промени в своите правила във връзка с потребителското съдържание, пише Wall Street Journal.
Регионалният съд в Берлин постанови, че Facebook се е провалила в изпълнението на неговo нареждане да премахне клауза, свързана с получаването на лиценз върху съдържанието, публикувано от потребителите. От своя страна Facebook обяви, че ще промени клаузата и ще плати глобата си.
Това поредното предизвикателство, с което Facebook се сблъсква в Германия и Европа. Страните в Европейския съюз (ЕС) са чувствителни към темата за опазването на личните данни и неприкосновеността на личния живот, ето защо следят зорко американските технологични компании, които оперират на континента. Германският федерален съд заяви, че функцията “Намери приятел” е нелегална и я определи като натрапчива форма на реклама.
Групите за защита на правата на потребителите твърдят, че и други американски компании пренебрегват правилата за опазване на потребителската информация. Отделно от случая с Facebook регионална група съди Microsoft във връзка с клауза, която принуждава потребителите да приемат условия, позволяващи събирането и използването на техни данни при обновяване на операционни системи. Групата за защита на потребителите твърди, че декларацията за поверителност на данните на Microsoft се нуждае от повече разяснения. В Германия Microsoft обяви, че е получила жалбата, но не може да коментира въпроса веднага.
В случая на Facebook съдът критикува компанията във връзка с нейните правила, влезли в сила на 9 декември 2015 г. В тях се посочва, че потребителите гарантират на платформата безвъзмездно достъп до използването на всяко IP съдържание, свързано с Facebook. В случая IP се използва за интелектуална собственост.
Съдът реши, че случаят е подобен на по-ранна клауза, за която Facebook се изправи пред съда през 2012 г. Тогава компанията беше обвинена, че нарушава правата на потребителите. През 2014 г. апелативният съд потвърди, че Facebook трябва да промени правилата си.