Facebook пусна нов продукт, насочен към рекламодателите – интерактивни мобилни реклами, наречени Canvas, за които компанията разкри информация още през септември, предава The Next Web.
Canvas е стъпка напред в по-ранните реклами Carousel, които позволяваха на потребителите да разглеждат множество снимки на продукти и брандове, ако се интересуват от повече информация.
Вместо това Canvas предлага реклами на цял екран, така че се конкурира с мини уебсайтовете, създадени около специфични продукти. Тя включва слайдшоута, описания, видеа и интерактивен интерфейс.
Рекламите са направени така, че да не бъдат прекалено натрапчиви за крайния потребител. Те изглеждат по същия начин като нормалните реклами в списъка с новини, но когато кликнете на тях се зареждат на цял екран. Връщането към предишната страница става чрез избора на бутона „X” в горния ляв ъгъл на екрана.
Facebook твърди, че тестовете, направени сред потребители, са довели до позитивни отзиви. Хората са прекарали средно по 31 секунди в гледане на една реклама и над 70 секунди на най-добрите реклами, което звучи доста като цяло. 53% от потребителите са гледали повече от половината от клиповете.
От своя страна компанията иска да се увери, че рекламите са лесни за създаване. Те се изграждат посредством уеб интерфейс и мога да се видят в реално време. Не са необходими никакви познания по програмиране и дизайн. Важно е да отбележим, че Canvas работи само на Android и iOS.