Рекламодателите във Facebook обожават идеята да използват новите „Реакции“ в социалната мрежа – емотиконите, които изразяват различни емоции, но се оказаха изключително разочаровани, че компанията не им позволява да го правят, предава Ройтерс.
Социалната мрежа, която има 1,6 млрд. потребители, пусна в сряда въпросните бутони, които увеличават възможностите за откликване на различни публикации в платформата отвъд добре познатото „харесване“.
Но Facebook няма да прави разлики между тези реакции, за да определи интереса на потребителите, когато публикува реклами и други публикации в потребителския списък с новини.
Всички „реакции" ще бъдат отчитани като допълнителни „харесвания“, което означава, че Facebook не може да определи кога потребителят иска да вижда повече подобно съдържание, дори и да е реагирал с емотиконата за гняв.
Освен това компанията ще реши на по-късен етап как новите реакциите ще натежат върху персонализирането на потока с новини. Но това не е никак достатъчно за рекламодателите.
„Смятам, че трябва да имаме възможност да ги използваме за таргетиране“, заяви Джонатан Адамс, главен дигитален директор на базираната в Ню Йорк Maxus Americas.
Компаниите искат изследването на самите реакции да определя дали потребителите са по-склонни да купуват различни продукти, посочват ръководители на различни фирми.
Рекламодателите обявиха, че се надяват Facebook да им предоставя подобни данни, за да могат да реагират по-адекватно в платформата и да позиционират правилно своите реклами. В момента социалната мрежа предоставя такава информация за „харесванията“ и не разкрива дали ще разкрива подобни детайли за „реакциите“.