Тwitter отчете първото си тримесечие без ръст на броя на потребителите, откакто стана публична компания. Но нещо повече - при някои условия има дори и спад. Това доведе до нови притеснения за това колко време ще е нужно, за да се преобърне тази тенденция, пише Ройтерс.
Проблемът с растежа на средния брой активни потребители месечно възникна въпреки редицата промени, които направиха Twitter по-лесен за употреба и по-ангажиращ.
Макар че компанията обяви, че предприема допълнителни стъпки, включително промени в списъка с туитове, тя предупреди инвеститорите да не очакват мигновени резултати.
"Нашата работа ще отнеме време" преди компанията да успее да създаде дългосрочни ползи за инвеститорите, заяви изпълнителният председател Омид Кордестани.
Акциите на Twitter спаднаха в часовете след търговията, тъй като прогнозата й за приходите от сегашното тримесечие не оправдаха очакванията на анализаторите. Акциите паднаха с 3,3 на сто в следборсовата сесия, след като се сринаха с 14% непосредствено след обвяваването на резултатите. Акциите нараснаха с 4 на сто до 14,98 долара в края на редовната сесия в Ню Йорк.
Цената на книжата се сви с повече от 50% откакто Джак Дорси, един от основателите на компанията, стана главен изпълнителен директор през юли.
Микроблогинг платформата прогнозира, че приходите през първото ѝ фискално тримесечие ще бъдат между 595 млн. и 610 млн. долара, което е доста под очакваните от експертите 627,1 млн. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
По думите на компанията тя е имала средно 320 млн. активни потребители през последното фискално тримесечие - бройка, която е същата като тази от третото и дори е под прогнозата на RBC Capital Markets за 323 млн. потребители.
Twitter отчете 305 млн. активни потребители за тримесечието, ако не се вземе предвид броят на една SMS услуга. Това е спад от 2 млн. за последните три месеца.
Но Дорси твърди, че активното потребление през януари “се е върнало обратно към нивата от третото тримесечие”. Сблъсквайки се с бавния растеж, Twitter експериментира под ръководството на Джак Дорси, за да на прави мрежата по привлекателна и ангажираща.
В сряда компанията обяви промяна в списъка с туитове, който е най-големият, откакто Дорси се върна на работа. Сега идеята на Twitter е да персонализира този списък спрямо отделните потребители. Промяната има за цел да привлече и повече рекламодатели, давайки им възможност да показват повече туитове, за които са си платили. Въпреки това все още не е ясно дали промените ще проработят.
Приходите на компанията скочиха с 48,3% до 710,5 млн. долара през тримесечието, което приключи на 31 декември. Нетната загуба се увеличи до 90,2 млн. долара, или 13 цента на акция, от 125,4 млн. долара, или 20 цента на акция година по-рано. Като се изключат някои елементи, тя е 16 цента на акция.
Анализаторите очакваха печалба от 12 цента на акция и приходи от 709,9 млн. долара.