Instagram добави нови опции за оформление на снимките, в опит да привлече повече рекламодатели и да спре потребителите да се пренасочват към по-гъвкави услуги като Snapchat, предава Ройтерс.
Ходът представлява първата голяма промяна, която услугата за споделяне на снимки прави, откакто Facebook я придоби за 1 млрд. долара през 2012 г., и е отговор на желанията на голяма част от нейните 300 млн. потребители, които се чувстват ограничени от квадратния формат на снимките.
“Става дума за даване на повече възможности на рекламодателите и потребителите”, твърди анализаторът в сферата на маркетинга в социалните мрежи и рекламата Дебра Ахо Уилямсън. “Искате хората да виждат повече от рекламата ви. Това е нещо, от което рекламодателите със сигурност ще бъдат заинтересовани”.
Една от всеки пет снимки или видеа, публикувани в приложението, не пасва на квадратния формат, посочва Instagram в публикация в блога си.
От четвъртък уеб базирана услуга и нейното мобилно приложение, които са поддържани от Android и iOS, ще позволят публикуването на снимки в портретни и пейзажни формати.
Това решение би трябвало да помогне на Instagram да се бори с по-новите си конкуренти като Snapchat за потребители в бързо развиващия се пазар на чат услуги и споделяне на съдържание.
Същевременно ще може да привлече повече рекламни приходи за Instagram, която през юни заяви, че ще отвори платформата си за рекламодателите до края на годината.
Очаква се Instagram да генерира близо 600 млн. долара рекламни приходи до края на тази година и 2,8 млрд. долара през 2017 г., сочат прогнозите на eMarketer. За сравнение Facebook, най-популярната онлайн социална мрежа в света, събра повече от 12 млрд. долара приходи през 2014 г.