След пет години усилия Pinterest най-накрая успя да добави бутон за купуване към социалната си мрежа, коментира онлайн изданието Quartz.
Ходът звучи напълно логично. За разлика от Facebook и Twitter, които се фокусират върху споделянето на моменти от миналото и настоящето, Pinterest винаги е гледал към бъдещето. Хората използват социалната мрежа, за да планират сватбите си, да декорират домовете си и да изберат следващата си туристическа дестинация. Тази информация дава на Pinterest ценен поглед върху това какво искат неговите 70 млн. потребители месечно.
„Pinterest не иска да свърши задълженията ви вместо вас“, каза във вторник главният изпълнителен директор Бен Силберман на събитие в централата на фирмата в Сан Франциско. „Pinterest цели да ви представя продукти, които обичате и от които можете да се вдъхновите“.
Но макар че има изобилие от продукти, които могат да бъдат купени, досега нямаше лесен начин това да се случи. „Повечето пъти се отказвам да купя [продукт] или си го препращам на пощата, за да го купя от вкъщи“, каза Силберман по повод липсващата опция.
Първоначално усилията на Pinterest се фокусираха основно върху подпомагането на потребителите да намерят ново съдържание. През последните години компанията започна бавно да проучва начини да предостави повече възможности за своите 50 млрд. пинове. През 2013 г. социалната мрежа представи своите „богати пинове“, които внедряват в себе си допълнителна информация, като цената на даден продукт и неговата наличност. През май компанията прдостави на разработчиците пакет от приложно-програмен интерфейси, който да интегрират в своите приложения.
Добавянето на бутон за купуване беше следващата логична стъпка. Бутонът, който ще бъде представен в мобилното приложение по-късно този месец и ще се появи на 2 млн. продуктови пина, ще позволи на потребителите да пазаруват без да напускат Pinterest. Търговците ще изпълняват и изпращат поръчките, а компании за разплащания като Stripe, Braintree и Apple Pay ще извършват плащанията.
Pinterest обедини усилията си с платформите за електронна търговия Shopify и Demandware, за да даде на търговците си възможността за пинове, които могата да бъдат купени. Майкъл Ямартино, търговски ръководител на Pinterest, заяви за Quartz, че компанията не планира да таксува търговците или да взима част от продажбите им. Вместо това социалната мрежа се надява, че новите пиновете ще насърчат техните партньори търговци да влагат повече средства в реклама, тъй като това е единственият начин, по който Pinterest се издържа в момента.
Shopify, която стана публична компания през миналия месец, заяви, че в момента Pinterest е на второ място по трафик след Facebook в тяхната платформа. Според представения през 2014 г. доклад потребителите на Pinterest харчат по 58,95 долара средно в Shopify, което е повече от потребителите на Facebook и Twitter (но по-малко от тези на Polyvore и Instagram).
Това, с което Pinterest силно се отличава, е намерението на потребителите му за покупка. Едно от последните проучвания показва, че 93% от потребителите използват Pinterest, за да планират покупка, а 96% използват мрежата, за да проучат продукти. Този факт ще изведе Pinterest една голяма стъпка пред Facebook и Twitter при изграждането на възможностите за търговия.