Услугата за кратки съобщения Twitter наистина отчита нов ръст през първото тримесечие на годината. Въпреки това обаче растежът е по-слаб, отколкото очакваха анализаторите. Приходите са нараснали със 74% до близо 436 млн. долара, както обяви компанията. Анализаторите очакваха средна стойност от 456,80 млн. долара. Самата Twitter преди това очакваше приходи в диапазона между 440 и 450 млн. долара.
За второто тримесечие компанията от Сан Франциско прогнозира приходи от 470 - 485 млн. долара. Анализаторите обаче се надяват на много повече – 538 млн. долара. И прогнозата за цялата година е разочароваща - Twitter очаква приходи в диапазона между 2,17 и 2,27 млрд. долара, докато анализаторите очакват 2,370 млрд. долара, предаде Ройтерс.
След като данните за тримесечието бяха представени по-рано, отколкото се очакваше, акциите на Twitter бяха временно спрени от търговия. Отчетът трябваше да се публикува след края на сесията, но бе пуснат в Twitter от компанията за финансови анализи Selerity. След възобновяването на търговията с книжата те се сринаха временно с до 21%. В крайна сметка книжата приключиха сесията със спад от 19% до 42,27 долара за брой, а в следборсовата търговия сривът се задълбочи.
Today’s $TWTR earnings release was sourced from Twitter’s Investor Relations website https://t.co/QD6138euja. No leak. No hack.
— Selerity (@Selerity) April 28, 2015Растежът на социалната медия продължава да коства доста пари. Ето защо от януари до март Twitter отново е на загуба. Като цяло компанията натрупа загуба от 162,3 млн. долара, или 25 цента за акция, при 132,4 млн. долара през предходната година. Анализаторите очакваха загубата да е в размер на 24 цента на акция.
Без специалните ефекти Twitter отчита печалба от 7 цента на акция и това е малко повече от очакванията на анализаторите (4 цента за акция). Преди година по този показател компанията за първи път мина в зоната на печалбата.
През изминалите месеци Twitter предприе редица усилия, за да привлече потребители, както и да накара съществуващите си абонати да прекарват повече време в услугата. Затова Twitter създаде и частни групови чатове, опрости процеса по вписването и създаде възможността за публикуване на създадени от потребителите видеоклипове.
В действителност броят на активните потребители, които влизат поне веднъж месечно в услугата, се покачва с 18% на месечна база до 302 млн. потребители. Но пък се оказва, че приносът към приходите на някои нови продукти не е толкова висок, колкото се е надявал Twitter, призна в конферентен разговор изпълнителният директор Дик Костоло.
Независимо от това Twitter продължава да инвестира. Така например освен данните си за тримесечието концернът обяви и придобиването на маркетинг компанията TellApart, както и партньорство с рекламната платформа на Google DoubleClick. TellApart по-рано бе рекламен партньор на Facebook. По-рано Костоло стана бизнес ангел в TellApart, като през 2010 г. е вложил 4,8 млн. долара в компанията.