Бизнесът с мобилните реклами на Facebook процъфтява. През първото тримесечие пирходите от продажбите на най-голямата онлайн мрежа в света са скочили с 42 на сто до 3,54 милиарда долара. Въпреки това високите разходи натоварват печалбата. С 512 млн. долара Facebook е спечелил с една пета по-малко пари, отколкото преди една година. Групата инвестира преди всичко сериозно в центрове за данни. Като цяло разходите са с 83 процента по-високи, отколкото преди една година, предава Bloomberg.
Разходите за изследователска и развойна дейност са скочили до 1,06 млрд. долара спрямо 455 млн. долара година по-рано. Оперативният марж пък се е свил от 43% до 26%.
Броят на потребителите в глобален мащаб се повишава до 1,44 милиарда на месец, както съобщи Facebook след затварянето на борсовата сесия в САЩ в сряда. Това е с 13% повече спрямо предходната година. Всекидневно активните потребители през март са 936 млн., което е ръст със 17% на годишна база. В същото време 798 милиона потребители всеки ден влизат в социалната мрежа от смартфони и таблети – с 31% повече спрямо година по-рано.
Почти три четвърти от приходите от реклама - 73% - са били генерирани от мобилните устройства. Facebook разширява все повече своите промоционални оферти, в последно време и с видеоклипове.