Facebook разкри, че планира да даде нов тласък на мобилното си приложение Messenger, като позволи на потребителите да правят резервации през него, да проследяват онлайн поръчките си и да изпращат персонализирани видеоклипове.
С този ход компанията се опитва да превърне приложението в инструмент за търговия, пише Wall Street Journal.
Социалната мрежа обяви още, че вгражда и видео плейър, който ще улесни потребителите, управляващи Facebook страници. Освен това пуска инструмент, който ще помогне на компаниите да проследяват ефективността на мобилните реклами.
Същевременно Facebook опростява начина, по който потребителите споделят съдържание онлайн.
Всичко това показва, че компанията се ангажира все повече с развитието и разширяването на своите мобилни приложения, сред които се нареждат Messenger, Instagram и WhatsApp.
Messenger стартира като самостоятелно приложение през 2011 г., а в момента има 600 млн. потребители. WhatsApp, която Facebook придоби преди година за 19 млрд. долара, пък има 700 млн. потребители. Около 1,4 млрд. души ползват Facebook поне веднъж месечно.
В сряда Facebook обяви, че около 40 други приложения вече са свързани с Messenger благодарение на Messenger Platform, включително тези за онлайн търговия Zulily и Everlane.
Отварянето на Messenger по този начин за бизнеса предлага нова възможност за комуникация между фирмите и клиентите, която допълва стандартните имейли. Няколко големи имена сред търговците на дребно вече са се регистрирали за услугата, твърди анализаторът на Macquarie Securities Бен Шачтър.