Facebook обяви, че активните ѝ рекламодатели са нараснали до 2 млн., което представлява увеличение с 33% спрямо юли 2014 г., когато бяха 1,5 млн., предава Ройтерс.
За активни рекламодатели се смятат онези, които през последните 30 дни са публикували своя обява в рамките на социалната платформа. По-голямата част от тях се оказват малки и средни предприятия.
"Собствениците на малък бизнес са наистина трудни за достигане и обикновено нямат големи технически познания“, посочва главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг. По думите ѝ 30 млн. малки компании имат собствени страници в социалната мрежа.
Facebook пусна и мобилно приложение за рекламодатели, което те използват, за да управляват кампаниите си. 80% от новоприсъединилите се рекламодатели през четвъртото тримесечие на 2014 г. са започнали кампаниите си с промотиране на публикация.
Facebook не разкрива точния брой на рекламодателите си от малкия бизнес и колко са големите рекламодатели, но посочва, че първите са склонни да харчат средно между 5 и 50 долара на ден. Големите от своя страна харчат милиони.
Сандбърг посочва, че най-бърз растеж има на малките рекламодатели от Европа, Близкия Изток, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион.
Привличането на повече рекламодатели в нейните платформи е от решаващо значение за Facebook, тъй като компанията се опитва да повиши глобаното си влияние.
През четвъртото фискално тримесечие приходите на Facebook отбелязаха ръст с 49 на сто, достигайки 3,85 млрд. долара спрямо същия период предходната година. На мобилната реклама се падат 69% от рекламните приходи.
Google е световният лидер на пазара на дигитална реклама, а пазарният ѝ дял е 31,1% според eMarketer. Делът на компанията обаче се сви леко от 2013 г. насам, когато беше 33,6%. От своя страна Facebook увеличи своя от 5,8% през 2013 г. до 7,8% през 2014 г., според eMarketer.
Не е известно точно колко рекламодатели има Google в момента. През 2007 г. компанията заяви, че са 1 млн.