През миналата седмица Twitter обяви приходите си за последното тримесечие на 2014 г. Тези, които се надяваха, че компанията е открила начин да възстанови стагниращия си ръст на потребителите бяха разочаровани отново. По време на четвъртото тримесечие Twitter е добавил едва 4 млн. потребителя и е достигнал 288 млн. активни потребителя. Въпреки че това е увеличение с 20% на годишна база, то е и още едно доказателство, че Twitter никога няма да достигне големината на Facebook.
За да илюстрираме колко далеч са двете компании по отношение на ръста на потребителите, на графиката е сравнен ръста на Twitter през последните две години с този на Facebook между 2009 г. и 2010 г. Започвайки със 197 млн. активни потребители месечно през първото тримесечие на 2009 г., Facebook е добавил 411 млн. потребителя в рамките на две години. Twitter, която е имала 204 млн. потребителя през първото тримесечие на 2013 г. е успяла да добави 84 млн. души за същото време.
Добрите новини за Twitter са, че приходите са нараснали много по-бързо от активните потребители. Приходите през четвъртото тримесечие на 2014 г. почти са се удвоили до 479 млн. долара, надминавайки значително очакванията на анализаторите. Twitter най-вероятно никога няма да достигне почти универсалния обхват на Facebook. Въпреки това компанията доказва, че нейният бизнес модел е работещ, макар и на по-ниско ниво.
На графиката можете да видите ръста на потребителите на Twitter през последните две години и този на Facebook между 2009 г и 2010 г.