Със своите 1,35 млрд. потребители социалната мрежа Facebook би заела второто място в света по брой на населението, ако беше държава.
И макар потребителите й да обитават само виртуална страна, от компанията казват, че Facebook генерира реална икономическа активност на стойност 227 млрд. долара и 4,5 млн. работни места през 2014 г. според проучване на консултантската компания Deloitte & Touche, поръчано от самата мрежа.
Докладът разглежда компаниите, които поддържат страници във Facebook, както и мобилните приложения и игри в социалната мрежа и измерва цялата икономическа активност в резултат от тях. Взема се предвид също и търсенето на устройства и услуги за онлайн свързаност, генерирано от Facebook.
Така например когато дадена компания се рекламира на страниците на Facebook, някои от последвалите продажби могат да бъдат пряко свързани с Facebook. Когато потребителите дариха 100 млн. долара за изследвания на заболяването амиотрофична латерална склероза през лятото покрай кампанията със заливането с кофи ледена вода, автоматичните видеореклами на Facebook бяха ключов фактор за това.
„Хората вярват, че технологията създава работни места в технологичния сектор и разрушава работни места навсякъде другаде“, коментира главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг пред Ройтерс. „Този доклад показва, че това не е вярно.”
Според Сандбърг Facebook помага за създаването на нова вълна малки компании в различни сектори. Тя дава за пример група млади жени в Бангалор в Индия, които са стартирали бизнес с аксесоари за коса чрез Facebook или майка от Северна Каролина, която продава собствена линия облекло през социалната мрежа.
Докладът идва на фона на критиките в редица сектори, насочени срещу стартиращи в интернет компании като услугата за споделено пътуване Uber и за споделяне на жилища Airbnb. Според критиците тези услуги заобикалят регулациите и застрашават установените таксиметрови фирми или хотели.