Преди една година на 26 декември нещата изглеждаха розови за инвеститорите в акции на Twitter. Тогава книжата бяха затворили на най-високото си ниво от 73,31 долара за акция. Тези, които бяха участвали в IPO-то шест седмици по-рано, почти бяха утроили инвестицията си. После обаче дойде 2014 г.
Тя започне накриво още когато Twitter обяви незадоволителни данни за ръста в първия си отчет като публична компания. Акциите на компанията веднага изтриха 24% от стойността си и продължиха да спадат до юни. През лятото тенденцията се обърна в полза на Twitter основно заради предстоящото Световно първенство по футбол. Оказа се, че това е значителен успех за социалната мрежа, тъй като мнозина я ползваха, за да защитят отбора си или да изкажат подкрепа.
Акциите на Twitter постепенно поскъпваха до момента, в който компанията публикува отчета си за третото тримесечие на годината. Той отново разбуни страховете за ограничените възможности за ръст на нови потребители. Акциите започнаха отново да се свличат и в момента са с почти 50% под нивото си от януари.
За да сипе сол в раната, Facebook, който няма как да не бъде сравнен с Twitter, имаше доста добра година. Бизнесът с мобилни реклами на най-голямата социална мрежа процъфтява. Мрежата за споделяне на снимки Instagram, купена за 1 млрд. долара от Facebook през 2012 г., днес не само е най-предпочитаната мрежа сред тийнейджърите, но има и повече потребители от Twitter. Акциите на Facebook са поскъпнали с близо 40% от началото на годината.
А ето и една графика, показваща движението на акциите на Twitter и Facebook през 2014 г.