Главният финансов директор на Twitter Антъни Ното изглежда случайно е написал съобщение, което е възнамерявал да изпрати като лично. Предполагаемата тема на туита? Потенциално придобиване от Twitter.
„Все още мисля, че трябва да ги купим. Той е в графика ти за 15 декември или 16 - ще трябва да му продадем. аз имам план" гласи съобщението (запазен е правописът, б.ред.).
Looks like Twitter’s CFO just had the first-ever M&A DM fail. pic.twitter.com/AuLxVOBJED
— Kevin Roose (@kevinroose) November 24, 2014Погрешно пратеното туитване породи вълна от спекулации за това коя фирма е имал предвид Ното. Все пак се появиха няколко смислени теории.
Ното бързо заличава туита, но не и преди някои бързи наблюдатели да направят скрийншоти, включително редакторът на Fusion Кевин Рууз. Twitter не реагира веднага на исканията за коментар.
По-късно говорител на Twitter потвърди за Bloomberg, че Ното е пуснал по невнимание туита като обществено достъпен. В Twitter освен обществено достъпните новини има и частни "Direct Message", които са видими само за получателя.
Туитът предизвика вълна от шеги, като интернет потребителите се радваха на голямата ирония мениджърът на Twitter да използва собствената си услуга неправилно. Други се пошегуваха, че винаги е добре да видиш изпълнителни директори да опитват собствените си продукти.
Twitter е източник на разочарование за инвеститорите напоследък и акциите му поевтиняха със 17%, след като дружеството посочи в края на октомври, че растежът на нови потребителя се забавя.
Не за първи път ставаме свидетели на подобни гафове при употребата на социални медии от страна на корпорации. Други забележителни провали включват порнографски туит от US Airways, анти-Обама съобщениe от KitchenAid и, разбира се, странното поведение на бившия американски конгресмен Антъни Уейнър, който през 2011 г. се оттегли от политиката, след като стана известно, че е изпратил погрешка в Twitter своя снимка по слипове, на която ясно се вижда, че е възбуден.
Изненадващо е обаче, че точно Ното си е позволил подобна небрежност – да пусне подобна чувствителна информация онлайн. Преди да премине в Twitter той бе инвестиционен банкер в Goldman Sachs. Правилната употреба на новини със значение за пазарните цени за тази професионална група е от съществено значение.