Възходът на социалните мрежи през последните десет години предостави на марките възможности за взаимодействие с клиентите по начини, които бяха немислими преди 15 години. По онова време възможността за комуникация с милиони потенциални клиенти на сравнителни ниска цена беше мечта на всеки маркетинг екип, пише Statista.
Днес обаче има толкова много платформи, които брандовете могат да използват, че те трябва да решат върху кои искат да се фокусират. Някои опитват да бъдат навсякъде. Adidas се представя в 13 различни платформи например. Но са много малко тези, които успяват да постигнат добри резултати на повече от няколко платформи.
Скорошно проучване, направено от L2, анализира присъствието в социалните мрежи на 382 марки в общо 17 платформи. Както показва графиката, Facebook е задължително място за всяка марка, а профилът в Twitter, YouTube и Instagram е станал нещо почти универсално. Много марки все още не са се насочили към азиатските платформи, които предлагат възможност за достигане до милиони потребители от страни, където достъпът до западните социални мрежи е ограничен.
Ето и кои са най-използваните от марките социални мрежи:
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.