fallback

Френска банка предлага преводи чрез Twitter без да се посочва банкова сметка

Groupe BPCE и социалната мрежа обединиха усилия, за да улеснят потребителите и да стимулират приходите си

13:16 | 13.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Twitter преминава на нов етап в своето развитие. Една от най-големите банки във Франция се съюзи със социалната мрежа, за да даде възможност на своите клиенти да прехвърлят пари чрез туитове, предава CNBC.

Втората по големина банка във втората най-голяма икономика в Европа – Groupe BPCE, ще предостави на клиентите си онлайн плащания посредством платформата за микроблогинг, която търси нови източници на приходи извън рекламата.

От гледна точка на Twitter, ходът е част от състезанието с другите технологични гиганти Apple и Facebook, които вече стъпиха на пазара на новите платежни услуги за мобилни телефони или приложения. Те си сътрудничат, а в някои случаи и се конкурират, с банките и издателите на кредитни карти, които доминират бизнеса в продължение на десетилетия.

BPCE заяви през миналия месец, че е готова да предложи прости парични преводи от човек на човек чрез Twitter за френските потребители, независимо от това коя банка те използват, и без да се изисква подателят да посочва детайли за банковата сметка на получателя.

"S-Money предлага на потребителите на Twitter във Франция нов начин да си изпращат взаимно пари, независимо от тяхната банка, и без да се налага да въвеждат данни за банковата сметка на бенефициента", заяви Никола Шалийон, главен изпълнителен директор на звеното за мобилни плащания в BPCE.

Плащането с туитове ще се управлява чрез услугата S-Money, която ще позволява осъществяването на парични преводи чрез текстово съобщение и ще разчита на стандартите за сигурност на данните в индустрията.

BPCE и Twitter отказаха да дадат повече подробности в навечерието на пресконференция в Париж във вторник, на която официално ще бъде представена услугата.

През септември Twitter започна тестове на собствена нова услуга, наречена "Twitter Buy", която ще има за цел да позволява на потребителите да намират и купуват продукти чрез социалната мрежа.

Услугата вгражда бутона "Twitter Buy" вътре в самите туитове, публикувани от редица онлайн и физически магазини, музиканти и организации с идеална цел. Burberry, Home Depot и музиканти като Фарел Уилямс и Megadeth са сред първите продавачи.

Ролята Twitter към днешна дата е да свързва клиентите, а не да обработва плащанията или да проверява самоличностите на потребителите.

"От гледна точка на Twitter има ограничение за техния апетит за участие в самата обработка на плащанията", каза Андрю Копман, анализатор в звеното за разплащания в базираната в шотландския град Единбург финансова къща Aite Group.

"В момента банките вероятно разглеждат Twitter и други социални медийни мрежи като маркетингови канали, чрез които може да се достигне до по-широк брой клиенти и чрез които може да се разширят съществуващите мобилни банкови инициативи", каза той.

Инвеститорите са притеснени от забавянето в растежа на потребители на Twitter. Негативните сигнали изпратиха акциите на дружеството надолу със 17 на сто през тази година. За сравнение капитализацията на големия съперник Facebook се покачи с 35%.

Thomas Husson, маркетингов анализатор в Forrester Research, посочи, че Twitter вероятно ще разшири усилията да намери нови начини за генериране на приходи, насочвайки се именно към банките и издателите на кредитни карти.

"Twitter иска по-ясно да демонстрира общата възможност на мрежата си да бъде разглеждана като рекламна платформа", каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:44 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още